Kabel tussen twee pc's en dongel

Status
Niet open voor verdere reacties.

imans314

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2001
Ik zit met een paar probleempjes

Ik heb twee pc's verbonden met een kabeltje, zodat ik één map op allebei de pc's kan openen.
Dit is geen probleem tot dat ik:

1. Ik mijn dongel aan wil sluiten.
Deze moet ten eerste in een USB poort aan de voorzijde, aan de achterzijde maakt hij geen verbinding.
Waarom is dat?

2. Als ik de dongel aansluit ben ik de verbinding tussen de twee pc's kwijt.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

3. Mocht probleem 2 opgelost zijn, is het dan mogelijk om op de pc waar de dongel niet inzit toch te internetten?

Alvast bedankt voor de hulp

Zijn die PC's verbonden met een UTP kabeltje? Maak je dan gebruik van een router/switch of onmiddellijk in de andere pc?
Als je een dongle aansluit zal hij automatisch overschakelen op die dongle.

Ik weet niet helemaal zeker of ik je goed begrijp:

- Wat voor kabel heb je tussen de PC's => Ik veronderstel een (cross) netwerkkabel, maar dat is niet helemaal duidelijk uit je verhaal. En als het een netwerkkabel is hoe heb je de IP-adressen gezet.
- Wat voor OS draai je op de PC's (XP, win7, Linux ?)
- Hoe ziet je netwerk configuratie eruit

1) De dongel gebruik je waarschijnlijk om verbinding met je WIFI router te maken neem ik aan. Werkt de poort aan achterzijde wel goed met andere USB devices (bijv. USB stick) ?

2) Eerste vermoeden (vandaar mijn eerste vraag) is dat je een routeringsprobleem hebt. Als je dongel een IP adres krijgt van de router wordt er ook een default gateway adres ingesteld. Alle netwerkverkeer wat niet op je lokale subnet (bijv. 192.168.x.x ) hoort wordt naar het gateway adres gestuurd zodat die het verder kan zoeken. Het zou dus goed kunnen dat het verkeer dat eerst tussen de PC's liep nu via je default gateway (je router) naar het internet gaat.

3) Is mogelijk. Je kunt tweede PC zo configureren dat hij de eerste PC gebruikt om te internetten. 1e PC moet dan uiteraard wel aan staan.

Dank voor de snelle reacties.

Ik heb de kabel rechtstreeks van de ene pc naar de andere lopen.
Ik heb nog een router liggen en die ga ik, na een tip, er van de week tussen zetten.

Ik draai met Windows XP, en geen mogelijkheid tot updaten (het is een werk pc, en dat willen ze niet)

De USB poort aan de achterkant werkt goed, de dongel deed het van de week namelijk wel.

Kunnen jullie me tips hoe ik alles zou moeten configureren?

Zonder router heb je een speciale UTP kabel nodig. Met een gewone ethernet kabel gaat dat niet. Dan moet je gebruik maken van een Router of Switch.

Drivers al eens geupdate van de dongle?

Roep maar als je uw router hebt dan wil ik je gerust helpen met opzetten. Maar dat is eigenlijk kinderspel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan