Kabel van dvdrom naar moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Waarom moet er een kabel naar de pinnetjes op het MOBO?? Ik bedoel van de cdrom naar het mobo, zonder dat krijg je ook geluid als de drivers het doen.

groeten egkok

Ja waarom heb jij dan een cdrom in je computer zitten, allen voor het afspelen van geluid.
Als dat zo is dan heb je geen andere kabel nodig.
Maar wil je eens een spelletje of een data cd bekijken dan heb je wel iets meer nodig dan alleen dat kleine dunne kabeltje voor het geluid.

En misschien lees ik het wel verkeerd maar heb jij helemaal geen kabel van cdrom naar moederbord, maar wel van cdrom naar geluidkaart.
Als de laatste kabel er ook niet aanzit dan heb jij dus de standaard windows geluiden.

Geplaatst door puppie
Ja waarom heb jij dan een cdrom in je computer zitten, allen voor het afspelen van geluid.
Als dat zo is dan heb je geen andere kabel nodig.
Maar wil je eens een spelletje of een data cd bekijken dan heb je wel iets meer nodig dan alleen dat kleine dunne kabeltje voor het geluid.

En misschien lees ik het wel verkeerd maar heb jij helemaal geen kabel van cdrom naar moederbord, maar wel van cdrom naar geluidkaart.
Als de laatste kabel er ook niet aanzit dan heb jij dus de standaard windows geluiden.

Dit is niet helemaal waar wat je zegt, want het kan ook zijn dat hij geluidskaart geintegreerd in zn moederbord heeft

Robbert1978,

Als je geluid van je cdrom wilt horen dan zal deze toch aangesloten moeten zijn aan de geluidskaart of heb ik het nou helemaal mis.

Hier heb je wel gelijk in, maar toch, sommige moederborden hebben een ingebouwde geluidskaart, dus..... sluit je hem op je moederbord aan

Precies het gaat om een geïntegreerde geluidskaart, en er zitten twee aansluitingen op het moederbord voor de kabeltjes van de cdrom, maar zonder die aansluiting doet het geluid het ook dus vandaar mijn vraag. Een aparte kaart doet het natuurlijk niet als de kabeltjes niet zijn aangesloten. Het geluid is overigens veel te zacht. how come?? groeten

egkok

Dat het geluid veel te zacht is moet je ff in volumeregeling van windows kijken hoe je Aux staat, waarschijnlijk moet je ff schuifje openzetten.

hallo ik heb ook geen audio kabeltje aanfesloten vanaaf me dvd-rom naar me geuidskaart hoord dat normaal wel sow te zijn ook bij nieuwe pc's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan