kabel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aennie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2013
Ik heb een probleem met mijn kabel. Een tijdje geleden kreeg ik opeens alleen maar sneeuw op mn tv. Geprobeerd om de zenders opnieuw te programmeren, maar dat lukte niet. Nu zit ik al enkele weken zonder tv op mijn slaapkamer en ik slaap slecht hierdoor. Mijn vaste ritueel was de tv op sleeptimer zetten en ermee in slaap vallen. Helaas door een nasty vechtscheiding ook geen man meer in huis om te helpen. Ik heb honderden keren geprobeerd te herprogrammeren, zelfs aan de splitter zitten rommelen (ik slaap op zolder) maar het haalt niks uit. Ik ben ten einde raad. Misschien hebben jullie voor mij tips?

Lijkt mij dat je moet gaan bellen met de kabelmaaatschappij.

Probeer ook even, voordat je belt, de tv zo dicht mogelijk bij het ingangs-/overnamepunt van de kabelverbinding aan te sluiten om problemen met verlengkabels uit te sluiten. Dan nog steeds niets, en je bent zeker dat de tv zelf goed is, dan de kabelmaarschappij bellen.

Tijs.

Ander TV('s) in huis doen het wel goed?
Indien ja, dan ligt het aan de bekabeling naar zolder.
Als die ook allemaal storen dat wat dnties zegt.

De andere tv s doen het wel. Dus dan zou het inderdaad aan de kabels op zolder moeten liggen. Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Als je zelf niet handig bent, een handige buurman inschakelen, via de kabelprovider zal je flink moeten dokken, want zij zijn niet verantwoordelijk voor de bekabeling binnenshuis.

Het kan ook nog aan de tv zelf liggen.
Je schrijft dat andere tv's in huis het wel goed doen. Sleep de tv uit jouw slaapkamer naar beneden en sluit hem daar aan. Doet hij het daar wel goed? Dan ligt het inderdaad aan de kabel die naar jouw slaapkamer loopt.

Gaat het om digitaal of analoog signaal? Als het om digitaal gaat kan het er aan liggen dat het signaal te zwak is en krijg je daardoor helemaal geen beeld. Misschien is een versterker bij het punt waar het signaal binnenkomt een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan