kabelinternet installatie aansluiting vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

skremer

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Bij mijn buurman moet ik voor hem kabelinternet aanleggen. Maar nu mijn vraag:

Officieel zou je vanaf de hoofdaansluiting waar de kabel binnenkomt daar een splitter plaatsen en dan met utp kabel via route o.i.d. naar pc.

Hij heeft zijn pc boven staan, naast een kabel tv aansluitdoos. Hij heeft in huis meerder tv's.
Zou het goed gaan als ik de splitter boven neerzet bij de 2e coax kabel aansluitdoos en daar ook met utp naar pc ga?? Het wordt niet aanbevolen, dat weet ik maar werkt het ook??? is in dit geval wel heel erg makkelijk. Scheelt veel utp/boren/werk....

Heb zelf adsl (via tel), dus weet wel hoe dat werkt.

Kabel via @home.
Dan moet je de splitter echt bij de eerste doos zetten.

Dit wordt ter strengste afgeraden de reden hiervoor is dat je veel verlies van het signaal krijgt door de lengte van de coax kabel en de splitters die er tussen gemonteerd zijn, maar het is het proberen waard want ik ken iemand die het wel zo gedaan heeft en wat dacht je het werkt perfect bij hem tot nu toe en hij heeft een kabel aansluiting van @home.

Dan heeft hij wel heel veel geluk.

Ik zal het morgen eens proberen, ik hoop dat het werkt, anders heeft hij pech gehad en moet ik alsnog kabels trekken.

Ik ga het proberen!
Bedankt voor de info.

Het komt bij mij ook vreemd over maar ik heb het met eigen ogen gezien, maar bij mij werkte het niet want daar zit een versterker en splitser tussen die het signaal blokt.

Het werkt perfect!!
Ik heb net de aansluiting gemaakt en in 1 keer doet hij het.

De hoofdaansluiting CAI zat beneden in de woonkamer, vanaf daar ligt er een antennekabel naar boven. De hoofdkabel (groene essent kabel) zit op een "cai rijgdoos" aangesloten de afgaande kabel gaat naar boven.

Boven zit de kabel op een CAI einddoos aangesloten en de tv uitgang van die antenne aansluiting gaat naar de splitten van @ home en dan naar kabelinternet modem. Na 10 sec. branden alle verbinding lampjes goed, dus verbinding!!

Mooi dat het werkt zo zie je maar weer het is het proberen waard en scheeld een bult werk.

een garantie

Bij een aanleg wat niet volgens de regels is van @home heb geen goede service van de monteur.

De installatie van het modem moet bij de binnenkomende kabel zitten.

Zo gaat de monteur bij een storing het probleem wel oplossen. Zit het modem niet op de juiste plaats dan is de monteur zo weer weg zonder wat te doen.

Monteur? als je een beetje handig bent heb je de boel binnen 5 min verplaatst dus no problem

Laatst bewerkt:
jij wel

JIj misschien wel, maar andere die het hebben laten aanlegen door prutsers (die zeggen dat ze er verstand van hebben) niet.

Bij een juiste aanleg ook later geen probleem
waarom moeilijk doen. Ze geven niet voor niets een instructie erbij hoe het aangesloten moet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan