Hallo heren en dames,
Ik heb een klein probleempje! nu moet ik bij iemand helpen met het internet.
Ze hebben namelijk een nieuwe pc aangeschaft. dit betekend
dat de ouwe pc naar boven gaat en de nieuwe beneden komt te staan.
dat is natuurlijk geen probleem, dus to the point!
Ze hebben namelijk kabelinternet! wat ik helemaal over het hoofd heb gezien!
want ik had voor een hun een switch gekocht zodat die het gewoon doorkan sturen,
maar kabelinternet werkt met computernaam.....volgens mij kunnen niet 2 dezelfde pc's
de zelfde computernamen hebben? (nog niet geprobeert).
Dus nu heb ik volgens mij niet zoveel aan de switch!
nu heb ik toevallig nog een router hier liggen een E-tech Router RTBR03, die gebruikte
ik paar jaar geleden voor mijn adsl, zodat het internet contintu aanbleef, dat is nu niet meer nodig aangezien ik orange/online internet heb waar je een livebox bij krijgt.
Kan de router zich zeg maar aanmelden als een "pc" of iig "inloggen" met de computernaam?
Hopelijk is er iemand die me hier bij kan helpen, zoek ik te ver? of ben ik op de juiste weg?!
Alvast bedankt!
Ik heb een klein probleempje! nu moet ik bij iemand helpen met het internet.
Ze hebben namelijk een nieuwe pc aangeschaft. dit betekend
dat de ouwe pc naar boven gaat en de nieuwe beneden komt te staan.
dat is natuurlijk geen probleem, dus to the point!
Ze hebben namelijk kabelinternet! wat ik helemaal over het hoofd heb gezien!
want ik had voor een hun een switch gekocht zodat die het gewoon doorkan sturen,
maar kabelinternet werkt met computernaam.....volgens mij kunnen niet 2 dezelfde pc's
de zelfde computernamen hebben? (nog niet geprobeert).
Dus nu heb ik volgens mij niet zoveel aan de switch!
nu heb ik toevallig nog een router hier liggen een E-tech Router RTBR03, die gebruikte
ik paar jaar geleden voor mijn adsl, zodat het internet contintu aanbleef, dat is nu niet meer nodig aangezien ik orange/online internet heb waar je een livebox bij krijgt.
Kan de router zich zeg maar aanmelden als een "pc" of iig "inloggen" met de computernaam?
Hopelijk is er iemand die me hier bij kan helpen, zoek ik te ver? of ben ik op de juiste weg?!
Alvast bedankt!