kabelinternet

• Onderwerp starter Onderwerp starter juhe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juhe

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2002
onlangs een cable easy abonnement bij casema genomen.
de signaalverdeler en de modem aansluiten lijkt mij niet zon probleem.
heeft een van jullie nog tips voor daarna, zoals modem activeren, internet en e-mail instellen, of is het gewoon cd-rom erin en alls gaat van zelf? ik wil wel graag ook mijn inbelverbinding behouden of levert dat problemen op?
ik heb windows xp en de modem is een motoola eurodocics.

bedankt,
juhe

Uitleg

Nee hoor, beide verbindingen kun je straks behouden, je zou zelfs kunnen kiezen straks welke verbinding je wilt.

Als het goed is als je straks de boel aansluit, hoef je alleen maar de cd erin te stoppen en uit te voeren wat er wordt gevraagd.
Dat werkt heel goed.

Wel 1 tip, als je eens een andere pc wilt aanlsuiten die het internet op moet dan moet je wel eerst het modem op stnadby zetten even wachten en daarna weer aan zetten.
Dan herkent het modem de nieuwe configuratie van de nieuwe pc.

Voor de rest wens ik je veel plezier op het WWW

Ik heb hem toevallig van de week bij vrienden van mij geinstalleerd alleen op win98

Volgorde en tips.
  • Eerst de signaal verdeler en splitter aanleggen en de modem daaraan koppelen en modem aanzetten.
  • Als je gebruik maakt van de meegeleverde netwerk kaart (aan te raden):
    - Eerst op je computer alle netwerk adapters uit je apparaatbeheer (configuratie scherm / systeem / hardware beheer) gooien.
    - Computer afsluiten.
    - Het netwerk kaartje in je computer stoppen.
    - Computer opnieuw starten, netwerk kaart wordt gevonden. Als windows hem zelf herkent en de drivers kan installeren kies je hier voor, zo niet, stop dan de floppy in je disk en laat hem daar zoeken naar de drivers. Houdt ook je Windows CD bij de hand, want die kan hij nodig hebben.
  • UTP kabel tussen de modem en computer aansluiten
  • Computer opnieuw starten.
  • Browser openen en een site openen (bijvoorbeeld www.wanadoo.nl)
  • Dan komt een pagina om de modem te activeren. Volg de aanwijzingen
  • Nu de wanadoo cd erin en installeren.
    Ik heb dit met de hand gedaan omdat hij met het installatie programma de netwerk kaart om een of andere vage reden niet zag. Om met de hand in te stellen moet je op het moment dat het installatie programma begint gelijk klikken op de knop "help".
Als je de installatie af hebt, zou je verbinding moeten kunnen maken met het internet.

Over het behouden van je andere verbinding. Wanadoo raadt af om die in eerste instantie te behouden. Maar dat is bull**** natuurlijk. Wat ik wel merkte is dat je je netwerk kaart niet geinstalleerd krijgt als je andere netwerk adapters erbij hebt staan. Vandaar eerst verwijderen. Wil je je Zonnet aansluiting behouden, kan je hem beter na de installatie van Wanadoo opnieuw aanmaken.

Succes,
Olav

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan