kabels aansluiten op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ngatirah

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
ik heb geen verstand van pc's maar vandaag ging ik dus wel ff een nieuwe geluidskaart installeren, bezig met het plaatsen van de kaart heb ik PER ONGELUK :o 2 witte kabels met beide 4 stekkertjes eruit getrokken en heb geen idee waaruit!!! wel heb ik door foto's op internet nu denk ik begrepen dat het voor de usb aansluiting is? die zouden dan op het gele blokje op de moederbord moeten?! maar hoe:shocked: is dus mijn vraag....:confused:

In het boekje wat bij je moederbord hoort te zitten zie je precies op welke aansluitingen op je moederbord dit moet worden aangesloten.

zo'n boekje heb ik niet heb de pc zo gekregen bij een telefooncontract weet niks over de binnekant....

Probeer met het programma Everest Home Edition erachter te komen wat voor merk en type moederbord je hebt en meestal kan je op de site van de fabrikant wel de beschrijving van het moederbord downloaden. Hier staat het vast wel in.

nee ik ben niet zo slim want mijn pc ligt dus uit elkaar ik ging ernaar via mijn laptop maar dan krijg ik dus de info over mijn laptop:rolleyes: dom... maar nog een ander idee mischien? op de kleine stekkertjes staat gnd1 data+1 data -1 vcc1 en gnd2 data+2 dat -2 vcc2 moet volgens mij echt in dat gele vakje maar weet niet in welke volgorde

Ik zou zo ook de volgorde echt niet uit mijn hoofd weten, daarvoor heb je toch echt de gegevens nodig van je moederbord. Zie je op het moederbord naast de connector niet toevallig ook deze benamingen staan?
Weet je wel de merk en type van je computer?

nee bij de connector staat niks... merk van pc is sweex EX4 miditower 300 watt

Oke dit is dus alleen maar het type van de behuizing, zegt nog niks over het moederbord. Denk toch dat je alles op de pc moet aansluiten en het programma installeren om te zien wat voor moederbord erin zit. Tenzij je op het moederbord kan lezen welk merk en type het is.

nou halve dag verder...... moederbord naam is PCChips M789CG type weet ik niet precies waar dat staat.... weet niet of je er nog bent maar ieder geval bedankt voor de moeite ;)

:thumb: helemaal geweldig!!!...heel erg bedankt voor je hulp....dit had ik zelf nooit gevonden! tnx:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan