Kabeltje om camera met tv/pc te verbinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

geelgors

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hey,

Ik heb thuis een Nikon Coolpix P6000 (één van de beste niet-reflex camra's) en een telescoop met een adaptor, zodat ik foto's kan trekken door m'n teelscoop. Deze foto's zijn van goede kwaliteit, mijn fototoestel heeft nl. 13.5 Megapixels, maar het is erg moeilijk om scherp te stellen, omdat dat handmatig moet met de telescoop. Vaak is het ook moeilijk te zien op het kleine schermpje van m'n camera of de foto al dan niet scherp is.
Dus hier mijn vraag: Bestaat er een kabeltje dat je fototoestel met een televisie/computer kan verbinden, zodat elk beeld dat je ziet op het fototoestel, ook zichtbaar is op de televisie/computer. Hierdoor zou het veel gemakkelijker zijn scherpe foto's te trekken.
Ik weet dat dit soort kabeltje bestaat voor een videocamera, en hoopte dat dit ook zou bestaan voor een fototoestel. Weet iemand van jullie dit?

Groeten,
Geelgors.

Hey,

Ik heb thuis een Nikon Coolpix P6000 (één van de beste niet-reflex camra's) en een telescoop met een adaptor, zodat ik foto's kan trekken door m'n teelscoop. Deze foto's zijn van goede kwaliteit, mijn fototoestel heeft nl. 13.5 Megapixels, maar het is erg moeilijk om scherp te stellen, omdat dat handmatig moet met de telescoop. Vaak is het ook moeilijk te zien op het kleine schermpje van m'n camera of de foto al dan niet scherp is.
Dus hier mijn vraag: Bestaat er een kabeltje dat je fototoestel met een televisie/computer kan verbinden, zodat elk beeld dat je ziet op het fototoestel, ook zichtbaar is op de televisie/computer. Hierdoor zou het veel gemakkelijker zijn scherpe foto's te trekken.
Ik weet dat dit soort kabeltje bestaat voor een videocamera, en hoopte dat dit ook zou bestaan voor een fototoestel. Weet iemand van jullie dit?

Groeten,
Geelgors.

Zo'n kabel zit tegenwoordig ook bij de fotocamera's, zelf bij de simpele sony die we hier hebben.

Wat ik gevonden heb:

In de doos:
* Oplaadbare li-ion batterij
* Lichtnetadapter
* Usb-kabel
->* AV-kabel
* Polskoord
* Cd-rom met softwaresuite

De AV kabel zou het moeten zijn, die stop je in het fototoestel en de av pluggen (de witte en de gele)doe je in je tv bij de juiste kleur. zo zou het er ongeveer uit moeten zien
4070.jpg

Hiermee zie je precies hetzelfde als je door de lens van je camera ziet(als ie op fotomodus staat)

Een TV is onvoldoende om een goede scherpstelling op te kunnen beoordelen.
Ik zou eerder een laptop gebruiken en een USB verbindingskabeltje. Er is speciale software voor wat jij wilt, zoals bv dSLRfocus. Ook kan je een hulpmiddel maken om het scherpstellen makkelijker en trefzekerder te maken zoals bv een Bahtinov masker.
Zie ook www.astroforum.nl voor dit soort specifieke vragen.

Heel erg bedankt beiden, ik heb het gestest op de televiesie en dit werkt, nu ga ik eens op de sites rondneuzen!

Groeten,
Geelgors.

'k Heb op dat forum gekeken, maar ik denk niet dat het is wat ik zoek, aangezien ik zelf handmatig moet scherpstellen door aan de telescoop te draaien...

Ik heb wel een USB-kabel, maar niet het vereiste programma..
Iemand ideeën?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan