• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender en datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimven

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Door vernieuwing van systemen ben ik min of meer gedwongen overgestapt van office2000 naar de home&student versie. Ik heb nu geen access meer en kan dus ook geen calendar1 meer aanroepen. Erg lastig.

Oplossing zou de Date en Timepicker Control zijn en Sam Radakovitz zou daarvoor een oplossing bedacht hebben die nu automatisch geladen wordt bij me als Excel geopend wordt. Zie http://officeblogs.net/excel/samradDatePicker.xla

Nu nog de vraag hoe ik dit werkend krijg want het lukt me zelfs nog niet in een nieuw bestandje.

Laatst bewerkt:
Beste wimven ;)

Kijk eens naar het bestandje in deze topic.

Hier heb je geen access voor nodig om de kalender in te voegen.

Groetjes Danny. :thumb:

Wim,

Zover ik kan beoordelen is het progje van Sam Rada.... een xla bestand voor 2007.
Er wordt gesproken over een Ribbon button die aangemaakt wordt.
De Ribbon is niet aanwezig in eerdere versies van Excel dan 2007.

Wat het progje doet of moet doen weet ik niet want de code is totaal niet te begrijpen.
Er wordt iets met de registry van windows gedaan, gelezen of geschreven daar ben ik nog niet uit en voorts worden er vele routines aangeroepen.

Dus: Weet waar je aan begint.

P.S.: die goser is wel erg ver met programmeren dat gaat mijn pet wel erg ver te boven.

ja Danny, daar was ik ook al mee bezig geweest want die oplossing had ik al een keer op mijn hd gezet. Goed gevonden maar een beetje omslachtig bij gebrek aan een nette oplossing van Microsoft zal ik maar zeggen.

Nou wil ik niet met een dubbelklik overal de datum kunnen oproepen maar via een button aanroepen en de datum op 3 specifieke cellen wegzetten. Dat terzijde.

Ik vond ook nog deze oplossing en ben daar nu mee bezig om voor me te laten werken omdat die meer aansluit bij wat ik al met een button had staan.
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=142603

Als dat niet lukt kom ik bij je terug ;)

Wim,

Zover ik kan beoordelen is het progje van Sam Rada.... een xla bestand voor 2007.
Er wordt gesproken over een Ribbon button die aangemaakt wordt.
De Ribbon is niet aanwezig in eerdere versies van Excel dan 2007.

Wat het progje doet of moet doen weet ik niet want de code is totaal niet te begrijpen.
Er wordt iets met de registry van windows gedaan, gelezen of geschreven daar ben ik nog niet uit en voorts worden er vele routines aangeroepen.

Dus: Weet waar je aan begint.

P.S.: die goser is wel erg ver met programmeren dat gaat mijn pet wel erg ver te boven.

@SuperZeeuw
Volgens mij programmeert Sammie zelfs voor Microsoft (a program manager at the Excel team) en dan zal hij het wel een beetje begrijpen lijkt me ;)

Laatst bewerkt:
Zoiets Wimven?

Bijlagen

Nou Danny, dat was snel bekeken; ik ga voor jouw code :)

Gek genoeg geeft het voorbeeldbestand geen probleem maar als ik het in mijn bestand kopieer krijg ik de melding bij

Private Sub UserForm_Initialize()
Kalender.Tag = Date
nieuw
End Sub

compileerfout, kan het project of de bibliotheek niet vinden

Daarna een ontbrekende verwijzing verwijderd en nu krijg ik de foutmelding dat een variabele niet gedefinieerd is bij

c0 = CDate(.Tag)

Weet je hoe dat op te lossen is?

@Harry,

Bedankt maar dat was de manier zoals ik het bij de vorige versie office had maar calendar1 werkt alleen als er access in het pakket zit.

Het is de oplossing van ene Orlando geworden waarmee een kalendertje opgeroepen wordt.
Mijn dank aan jullie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan