• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender in datumveld

Status
Niet open voor verdere reacties.
kalender klein

beste Coronas

Kijk even of deze werkt, dubbel klik op een cel dan een datum selecteren weer dubbelklikken, deze verschijnt in de cel die je dan naar onder kan doortrekken.
Groetjes Ben.

alleen met vertraging dus:o

Ben,

Jou voorbeeld werkt, maar als ik dez ein mijn sheet bijv. kalendertest.xlsb plak foutcode 424.

Snap er helemaal niets van

Alle varianten al geprobeert, .xlsb, .Show, enz enz. :cool:

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
kalendertest
End Sub

Coronas

het probleem is dat we zonder voorbeeld niet kunnen zien wat je verkeerd gedaan hebt.

Ja Ja ben 0m 18:00 uur terug van de carnavalsloods weer een stukje afgewerkt van de wagen,pilsje gedronken dacht dat het wel ging cellen waren nog beneveld:p

#snb
Ik vind het ook een prachtig kalendertje.
Rijst er meteen weer een vraag, in het werkblad staat een tabel en het kalendertje werkt alleen als ik op één van de datums klik, als ik de tabel groter maak kan ik op de lege cellen klikken maar dan geen reactie.
Of kan het ook zonder tabel en op een lege cel in het werkblad.
Of ik doe iets verkeerd.

Goedemorgen,

Nog geen enkel zicht op een kalendertje.

Alles geprobeert, maar geen enkele oplossing werkt. Kan iemand iets aanpassen??

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
kalendertest.Show [COLOR=#ff0000](en hier van alles geprobeert uit de aangeleverde voorbeelden)[/COLOR]
End Sub

Coronas

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Mij lijkt het probleem dat de Kalender alleen opent als je daadwerkelijk in de tabel klikt.
Dan dit erbij:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
With ActiveSheet.ListObjects(1)
    j = .ListRows.Count + 1 + .HeaderRowRange.Row '[COLOR="#008000"]***voor als de tabel niet begint in A1[/COLOR]
End With

If Not Intersect(Target, Cells(j, 1)) Is Nothing Then Kalender.Show
End Sub
of alles met dubbelklik
Code:
Dim Rng As Range
With ActiveSheet.ListObjects(1)
    i = .HeaderRowRange.Row
    j = .ListRows.Count + 1 + i '[COLOR="#008000"]***voor als de tabel niet begint in A1[/COLOR]
End With

Set Rng = Range(Cells(i + 1, 1), Cells(j, 1))
  If Not Intersect(Target, Rng) Is Nothing Then
      Kalender.Show
      Cancel = True
  End If
End Sub

Laatst bewerkt:
En hij kan van oktober 2018 tm oktober 2028, zou iemand dit kunnen veranderen bijv. van Januari 2022 tm januari 2035.
Waar kun je dit veranderen?

@Ad,

Code:
If Not Intersect(Target, Target.ListObject.DataBodyRange.Columns(1)) Is Nothing Then

Onderstaande zonder de 'on error resume next'.

Code:
  If Not Intersect(Target, ListObjects(1).DataBodyRange.Columns(1)) Is Nothing Then
      Kalender.Show
      Cancel = True
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Johan,
Kijk eens naar de eigenschappen van de Scrollbar SC_01 (min-max instellingen)

Harry,
Post 32 heb ik aangepast.

Hallo Ad
Daar staat 60 en -60
Weet niet precies wat dat inhoud en hoe ik de datum daarop moet toepassen.

maak er eens 120 en -12 van, dan wordt het misschien duidelijk.

Ik was al bezig Ad, en gevonden.
Bedankt voor de instructie.

@Ad, #34 is voldoende.
Het maakt niet uit waar de tabel zich bevindt.

@jverk

wanneer de kalender wordt getoond wordt geregeld in

Code:

End Sub

Als er geen beperkingen zijn in het werkblad:

Code:
  kalender.show
  cancel=true
End Sub
Als de kalender alleen moet verschijnen voor alle invoercellen in de tabel
Code:
  if not intersect(target, listobjects(1).databodyrange) is nothing then
    kalender.show
    cancel=true
  end if 
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan