• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender in dropdown menu in excel 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdpruys

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2014
dag, ik wil graag in het dropdown menu een kalender verwerken van 2014-2015; dus als ik op het menu sta, dat er dan een kalender verschijnt waar ik een datum kan kiezen. Ik heb gevonden hoe dat in 2007 gaat, maar kan er niet achter komen hoe dat in 2013 gaat. Kan iemand mij aub helpen?

groet Stefanie

Beste Stefanie,
als ik een probleem heb ben ik meestal hier te vinden.
maar soms kijk ik ook op youtube.
ik heb hier het volgende filmpje gevonden ( http://www.youtube.com/watch?v=EDZjSqukMIM )
hier wordt uitgelegd hoe je een kalender kunt maken.
je kunt ook andere filmpjes bekijken om daar iets van op te steken.

groetjes Perry

Dank! Ik heb het bekeken maar loop weer vast. Ik moet de besturingselementen uitbreiden, want specifieke functie zit er niet tussen: microsoft monthview 6.0. Dat heb ik gevonden en gedownload, maar weet niet hoe ik het geïnstalleerd krijg.....Heb je daar misschien ook een tip voor?

helaas. zo ver gaat helaas mijn kennis van excel niet.
hoop dat andere forum gebruikers hier wel een antwoord op hebben.

Toch bedankt voor eerdere informatie, ben al een stuk verder nu!

ik wil graag in het dropdown menu....
Welk menu bedoel je?

...microsoft monthview 6.0. Dat heb ik gevonden en gedownload, maar weet niet hoe ik het geïnstalleerd krijg.....
Heb je de video goed bekeken? Zelfs zonder dat je een woord Engels kent is die goed te volgen. Je moet alleen maar uitvoeren wat daarin wordt getoond en dat is heel erg duidelijk. Dat blijkt ook uit de reacties eronder (o.a.: "Very easy to follow..."). Wat kan daar nu nog meer aan worden uitgelegd? Welk probleem heb je ermee?

Dat klopt, dat heb ik allemaal uitgevoerd, alleen als ik het besturingselement monthview 6.0 moet aanklikken dan zit die er niet tussen. Er wordt in de video die ik heb gevonden geen instructies gevonden over wat je moet doen als die optie er niet bij zit. Kun jij mij helpen om die besturingselementen ertussen te zetten?

Die kalender is standaard niet in alle versies van MS Office aanwezig (wel in alle versies waar Acces in zit, als ik het me goed herinner). Op deze webpagina:
http://stackoverflow.com/questions/12778567/how-to-get-excel-popup-calendar
staat in het laatste bericht onderaan een downloadlink en aanwijzingen over het installeren. Eén opmerking daarbij: er staat dat je de ocx-file moet plaatsen in "C:\Windows\system32" , maar elders op internet lees ik dat dat geldt voor 32-bitssystemen en dat voor 64-bitssystemen die file geplaatst moet worden in "C:\windows\sysWOW64" . In het laatste geval zul je ook de opdracht die je in het DOs-venster geeft, aan moeten passen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de actie waarnaar in het vorige bericht wordt verwezen, uitgevoerd op een Windows 32-bitscomputer met Microsoft Office 2007. Dat ging prima.

Dank jullie voor de reacties, helaas is het nog niet gelukt, dus ik heb besloten het anders aan te gaan pakken. Thanks4all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan