• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender maar niet zo maar 1

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Hoi allemaal,

Ik had een vraag.
Wie kan mij vertellen hoe ik een kalender in excel moet maken? Het is niet zomaar een kalender namelijk:

Ik wil dat ik een jaar aan kan klikken( door middel van een kieslijst ) b.v. het jaar 2013 en de maand en dat excel dan automatisch 1 januari op de goede dag zet, dus op dinsdag. 2 jan woensdag enzo. Als het februari is dan valt de eerste natuurlijk niet op dinsdag en dan wil ik dat excel automatisch op de goede dag zet net als de andere dagen van de maand februari.

Er staat al van te voren in excel de dagen van maandag t/m zondag en dan weer maandag t/m vrijdag net zo veel keer als er nodig is om op 31 dagen uit te komen.

alvast bedankt:d

Laatst bewerkt:
Dank je wel. Zoiets bedoel ik.

Maar nu heb ik nog een vraag na aanleiding van een formule die ik zie op blad 2.
Stel dat het 2013 is geworden dan moet ik de formule uit I2 in I3 zetten, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik wil dat het allemaal automatisch gaat, want het is voor me vriendin en ze heeft totaal geen kaas van excel gegeten.

Dus is het mogelijk dat je een ander voorbeeld stuurt dat er automatisch naar het jaar op je computer wordt gekeken en dat excel die ook dan automatisch gebruikt?

alvast bedankt

In de formule (I2) staat : =jaar(vandaag())

Dit houd in: Geef weer welk jaar het vandaag is.
Vandaag is het jaar 2012 volgend jaar komt er dan 2013 te staan
Dus het is automatisch!

hartelijk dank iedereen voor de antwoorden. Hiermee kan ik wel verder uit de voeten. :thumb:

rsk,

Vergeet je niet om de vraag als opgelost te zetten, dank u.
Dit kun je doen bij de vraag stelling (eerste bericht)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan