• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender maken in Excel met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Ik wil een kalender maken in Excel maar heb het volgende probleem.
Dus eerst maak in een UserForm aan en dan zorg ik ervoor dat de Werkset beschikbaar is en op de Werkset klik ik met de rechtermuisknop om Extra Besturingselementen op mijn Werkset zichtbaar te maken. Dan krijg je een hele lijst en ik zou "Calendar Control 8.0" moeten hebben, maar deze zit niet in deze lijst. Wat moet ik ondernemen om deze alsnog te gebruiken.

Groeten,

Hey Richard,

Die site heb ik gisteravond ook gevonden en het bestandje waar ze over spreken namelijk
mscal.ocx bevind zich degelijk op mijn computer. Het stond op de D en heb het onder de C, Windows, System 32 gezet. Heb de computer dan even afgezet en terug opgestart, ben dan terug in Excel gegaan naar de VBA Editor heb dan terug op mijn WerkSet rechts geklikt en het staat nog niet tussen de lijst. Ik weet niet wat ik moet doen opdat Excel het erkend en tussen de lijst zet.

Groeten, Mark.

Ik raad je af dit besturingselement te gebruiken.
Het wordt samen met Access op je computer geïnstalleerd. Heb je dus enkel Excel, dan heb je dit besturingselement niet.
MAAR er zijn meer nadelen:
Elke Access versie heeft een nieuwe versie van dit besturingselement.
Wanneer je nu zelf de nieuwste Access versie hebt, dan is er niets aan de hand. Je kan dit besturingselement van om het even wie gebruiken. Office vervangt automatisch het oude besturingselement door het nieuwere.
Omgekeerd lukt dit helaas niet. Wanneer je van iemand een nieuwere versie van dit besturingselement ontvangt, en jij bezit die nieuwe versie niet, dan wordt dit niet meer terug aangepast aan de oude versie, die jij mogelijk nog wel hebt. Hierdoor krijg je geen goed beeld.

Typisch Microsoft dus: Wie hun nieuwste versie heeft, die heeft geen problemen. Wie het vertikt heeft om telkens een nieuwe versie aan te schaffen, die kan de pot op.

En nu nog iets ergers:
Stel dat je je bestand ontwikkeld in Office 2000.
Alles werkt naar behoren, en jij geeft het bestand door aan iemand die Office 2003 bezit.
Ook daar zal alles goed werken.
Vervolgens raak je je eigen bestand kwijt. Geen nood denk je: m'n vriend met Office 2003 zal dit bestandje wel even terugsturen.

Fout gedacht: Intussen is je eigen bestand op de computer van je vriend reeds aangepast aan 2003... en je eigen bestand, dat ontwikkeld is op je eigen computer werkt niet meer bij jou.

Luc

Beste Luc,

Ik heb Microsoft 2000 met daarin Exel, Word en Access 2000.
MSCAL.OCX dat je nodig hebt om dit te laten werken staat in mijn System 32.
Dus normaal zou ik toch met de oude versie moeten kunnen werken?
Hij neemt het niet op in de lijst van extra besturingselementen, dat vind ik vervelend.
(het bestandje dat ik maak is om te oefenen en is zeker niet om naar iemand door te sturen.)
Maar ik heb nu een boek gekocht waarin ze voorbeelden hebben om daarmee te werken en
zou het graag proberen daar ik het boek gekocht heb.

Groeten, Mark.

Laatst bewerkt:
Ga in de VBA editor eens via Extra naar 'Verwijzingen'.
En zet daar een vinkje bij:
Microsoft Calendar Control ... + versienummer

Indien je het niet terugvind... via Bladeren, zou je het nog kunnen opzoeken.
Maar ik weet zelf niet waar dit bij jou te vinden is.

Bij mij zit het hier:

C:\Windows\System32\mscal.ocx

Je zou ook via de zoekfunctie eerst kunnen kijken waar dit bestand zich bevind.

Luc

Ik zal dit thuis op mijn pc deze avond eens proberen.

Alvast bedankt.

Yep heb het gevonden zoals jij hebt gezegd. Ik heb hem via Extra, Verwijzingen eerst aan mijn lijst moeten toevoegen en dan is het gelukt.

Hartelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan