• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender maken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronny_no

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
790excel.jpg

Hallo,

Ik heb ff de hulp nodig van de experten. Voor mijn werk moet ik trachten een soort planning te maken waarop de chef atelier een soort ruwe overzicht heeft van de werken die niet open staan.

zoals je ziet is dit zeer simpel: de belangerijkste datum hier is de EINDDATUM, deze datum moet op één of andere manier in de kalender worden getoond (ik heb hier een rood blokje getekend - perfecte situatie, maar als dit niet kan is een andere duidelijke aanduiding ook goed)

mijn vraag is nu, wat is de formule om deze datum visueel op de kalender te plaatsen?

Bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Op ene of de andere manier moet cel J6 'weten' dat hij 12 januari is.
Nu staat er in rij 4 wel een datum maar zonder maand.
Als hier 4-1 zou staan, of beter nog de hele datum, maar dan bv in de weergave aangepast naar alleen de dag, kun je hier iets mee doen.
Bv in elke regel van kalender een formule plaatsen die kijkt of de einddatum gevuld is, en zo ja dat deze verschijnt in de juiste cel kan de kalender, met voorwaardelijke opmaak kan je deze cel dan wel weer rood krijgen.

Ik wil er wel even mee aan de slag gaan, dan heb ik echter wel het bestand nodig.

Formule wordt dan; =ALS($E6="";"";ALS($E6=G$4;$E6;"")) je moet nog wel wat doen aan de opmaak o.a. goed te krijgen. (te zetten in cel G6)
Formule is zo gemaakt dat hij horizontaal en verticaal door te trekken is.

Laatst bewerkt:
Gezien het grote aantal downloads van het test voorbeeldje, hier de uiteindelijke versie zoals ik die voor Ronny gemaakt had.
Formules zijn slechts gevuld tot rij 50, formules zijn echter zo gemaakt dat deze zo naar beneden door te kopieëren zijn mochten mee rijen noodzakelijk zijn.

Bijlagen

Met titels blokkeren kun je de eerste 6 kolommen en de rijen tot en met de dag altijd in het zicht houden wat me makkelijk lijkt.

mvg Imod

Zou het ook mogelijk zijn om per tabblad een maand te maken en in het onderste gedeelte van blad 1 in te lezen

Tabbladen per maand zou wel kunnen, wat doe je echter met projecten die over de maand heen gaan.
Omschrijving en data van deze projecten zou dus op de een of andere manier op het blad van de volgende maand moeten komen. Voorzie hier wat problemen.
Ik vermoed je vraag voortkomt uit een verlangen e.a. overzichtelijker te maken, vraag is echter of met deze aanpassing zou ook zo zou zijn. Oude data (kolommen) kan je gewoon verbergen, evt met een macro.
Ook rij-en (projecten) die afgesloten zijn kan je gewoon verbergen om e.a. overzichtelijker te houden.
Hier zou iets extra's, bv maakt de tekst van een project rood als het klaar is, misschien handig voor kunnen zijn.
En wat bedoel je met 'in te lezen'?

Laatst bewerkt:
Ja, inderdaad leek het me wat duidelijker ik bedoel dat in blad 1 de tabbladen 2 en 3 enz in blad 1 onderin kan inlezen zie voorbeeld

Bijlagen

Je 'voorbeeld' maakt het voor mij niet duidelijker.
Hoe zou dit in relatie moeten staan met de kalender.
Waarom en tablad 2 én 3 zichtbaar op blad 1 (en met welke gegevens dan, opeens 2 maanden ipv 1...?
Probeer eens duidelijk het héle idee dat je hebt uit te schrijven, zo blijft het voor mij een zoek plaatje.

Opzich is een verwijzing naar de waarde op een ander blad vrij simpel; =Blad2!A1 zal in de cel waar deze formule in staat de waarde laten zien van cel A1 van (Tab)blad2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan