kalender popup bij "parameter opgeven"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste allemaal, Bij het afdrukken van rapporten worden alleen die rapporten afgedrukt die voldoen aan de opgeven datum. Invoer hiervoor geschiedt via een de opgave in het veld criteria [voer de gewenste datum in:]. Zoadra het rapport gestart wordt verschijnt dan ook het venster "Parameter opgeven" Is het mogelijk dat bij het klikken hierop de kalender verschijnt zoals dit ook gebeurt bij datumvelden in mijn formulier (bij klikken : =CalendarFor([datum];"Kies een datum")) Wie kan mij hiermee helpen ?? Friend

Een parameter in een query is, voor zover ik weet, altijd een inputbox. Misschien dat het in 2007 wel kan, dat weet ik zo niet, maar in de oude versies is het beter om de datumfiltering van het rapport via het formulier te doen, en niet via een criterium.

OctaFish, daar was ik al bang voor. Maar hoe moet ik dat zien mbt het formulier. Het mooiste is als je op rapport afdrukken kilkt dat het invulformulier dan eerst verschijnt zodat de datum ingevuld kan worden. Enige voor opzet voor mij hierin. Ik heb deze routine nog nooit gedaan. ????:confused: Friend

Als je het rapport afvuurt via een formulier, dan zet je uiteraard eerst de datumfiltering op de bekende manier in. Vervolgens maak je onder de knop voor het rapport eerst een filtervariabele op, iets als:
sFilter="[Datum] = " & CDate(Me.txtDatum)
En het rapport open je dan met:
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , sFilter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan