• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender popup sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Bekijk bijlage kalender.xlsHallo,

Ik heb een code gekopieerd, waarbij een pop-up met een kalender verschijnt als je op E2 klikt. Wanneer de datum is aangeklikt zou ik graag zien dat de kalender weer verdwijnt. Kan iemand me hierbij helpen?

Sjoerd

Sjoerd ,

Vervang de laatste regel boven End sub van de eerste code, door:
Range("E1").Select (E1 mag ook een ander cel nummer zijn)
Unload Me
Je krijgt dan onderstaande code

Code:
Private Sub Calendar1_Click()
    On Error Resume Next
    ActiveCell.Value = CDbl(Calendar1.Value)
    ActiveCell.NumberFormat = "dd/mm/yyyy"
    Range("E1").Select
    Unload Me

End Sub

Werkt dit enkel in 2007 want heb je voorbeeld bestand geopend met exel 2003 en krijg elke keer een fout melding.

Geel driehoekje met uitroepteken
"compileer fout
een variabele is niet gedefinieerd"

@davy

.xls is tot Excel 2003: .xlsx voor Excel 2007 zonder macro's en xml voor Excel 2007 met ingeschakelde macro's
Sjoerd zijn bijlage is in .xls, dus zou ook bij jou moeten werken, of staat er ergens en instelling niet goed?
Misschien heeft iemand nog een ander idee.

@davy

.xls is tot Excel 2003: .xlsx voor Excel 2007 zonder macro's en xml voor Excel 2007 met ingeschakelde macro's
Sjoerd zijn bijlage is in .xls, dus zou ook bij jou moeten werken, of staat er ergens en instelling niet goed?
Misschien heeft iemand nog een ander idee.

Heb de formule van het bestand hierboven in mijn bestand geplakt maar krijg elke keer een foutmelding.
Heb alleen de cellen aangepast waar de kalender tevoorschijn moet komen.

Heb het vb bestand bijgevoegd.

Bekijk bijlage voorbeeld bestand 3 bis.xls

Weet er iemand een oplossing .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan