• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Kalender uitdaging...

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Hallo lotgenoten,

ik heb een best leuk gelukte kalender gebouwd.

Nu zou ik ook nog willen dat in kolom C ook de opmerking weer wordt ingevuld bij het bladeren door de kalender.

Denk aan een stukje VBA met find e.d., maar dan moet je op twee variabelen zoeken en uiteraard de juiste locatie weergeven.

Misschien een leuke uitdaging?

Voor invullen: Opmerking voor juiste tijd invullen en dubbelklikken op de dag..
Tijden invullen ALS tijd werkt niet, omdat 12:00 (denk ik) wordt gezien als 0 en dan werken de formules niet juist...Sommige rijen doen het dan niet.

Bijlagen

Kijk eens nar de eigenschap orientation van een spinbutton.
Kun je uitleggen waarom je 2 lege kolommen (A en B) gebruikt ?Waarom niet 1 ?
Wat is de zin van de weekdagnummers in rij 23 ?

Vraag 1: was een hulp kolom. Verder zinloos..
Vraag 2: Voor mensen die niet goed zijn in Nederlands

Maar ik zie helaas nog geen pogingen tot oplossing van mijn vraag...Misschien erg lastig...

Bedoel je zoiets???
Zo niet dan graag een voorbeeldje (excel) hoe je het wel wilt hebben.

Bijlagen

Dit is een kalender met bladerfunctie. Als ik heb gedubbelklikt en een opmerking heb toegevoegd wil ik deze terugzien in kolom C als de betreffende datum in de eerste kolom van de kalender, dus D, staat...

Zet de formule die ik in kolom E heb gezet in kolom C.

Mag het ook zonder VBA?
en wat doe je als er in een week 2 afspraken op dezelfde tijd staan dan heeft kolom C dubbelfunctie.
je kolom D heb ik aangepast naar echte tijden en ipvteksten..

Als ik je lijst met acties zie past die omschrijving prima in de cel van datum en tijd.

Bijlagen

@roeljongman
Dat was hetzelfde wat ik in #6 gedaan had, maar hij wilde alleen de opmerking zien van de 1e dag.
Dat is tenminste wat ik begreep van zijn vraag(#7)

Mogelijk inderdaad niet helemaal duidelijk geweest.
Je moet eerst H3 invullen en daarna dubbel klikken op een dag op een rij met een bepaalde tijd (nu in tekst format) in kolom D. Deze gegevens worden weggeschreven naar de tabel. Weer dubbelklikken is verwijderen uit de tabel.

Als ik nu ga bladeren wil ik graag dat de gegevens die ik heb ingevuld in H3, worden ingevuld in kolom C bij het juiste tijdstip, dus de juiste rij, op het moment dat die dag in kolom E staat.

Ik voeg een minimaal aangepaste versie toe...

Bijlagen

Dat maakt het alleen maar eenvoudiger.

zet deze formule in C5 en sleep naar beneden
=FILTER(Table1[OPMERKING];(Table1[TIJD]=$D5)*(Table1[DATUM]=E$4); "")
Dan zal alleen de opmerking van de dag in kolom E worden getoond.

Emields, dat hoeft nu ook weer niet. Ben alleen benieuwd of het kan...
Roeljongman: Ik werk met Office 2019. Deze formule wordt niet herkend helaas. Heb het idee dat dit wel in de buurt zou komen...

Volgens MS zou deze in 2019 moeten werken.

FILTER function​

Excel for Microsoft 365 Excel for Microsoft 365 for Mac Excel for the web Excel 2021 Excel 2021 for Mac Excel 2019 Excel for iPad Excel for iPhone Excel for Android tablets Excel for Android phones

Vreemd.. Als ik begin met =filt in te typen begint hij ook niet met een formule voor te stellen in zo'n blauw vakje...zou wordt je gedwongen om over te gaan naar Office 365.

Code:
=IFERROR(INDEX(Tabel!$C$2:$C$2000;MATCH($D5&"-"&E$4;INDEX(Tabel!$A$2:$A$2000&"-"&Tabel!$B$2:$B$2000;0);0));"")
Probeer het eens met deze formule die ik al eerder aangaf.

Bijlagen

Popipo: Beetje late reactie, maar was erg druk...Dit is het inderdaad...Knap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan