• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender userform openen met huidige maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Is het ook mogelijk als ik de kalender open dat de huidige maand wordt weergegeven?

Zie ook de bijlage (de 30 dagen optie heb is al opgelost)

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Welk Calendar object gebruik je? Die zit kennelijk niet standaard in Office.

In neem aan dat dat in het werkset schermpje bij de Userform zit, maar is voor mij ook gokken als ik hem niet kan zien.

Ik heb even een printscreentje gemaakt. Maar heb geen idee of je dit bedoeld :)

kalender.jpg

Dit is de code voor het openen van de kalender:

Code:
Private Sub cmdCalendar_Click()

With mntView
        .Visible = True
        .Refresh
    End With
    'frmCalendar.Show
End Sub

En mntView is je kalender? In je bestandje zit het formulier niet, dus wellicht als je het bestand nog een keer post, gaat het wat sneller :).

Je kan niet zomaar een macrocode uit een gevonden bestand overzetten in je eigen bestand als je niet weet hoe een en ander werkt. :)

Kijk eens of hij nu goed gaat.

Bijlagen

Ik krijg de volgende melding. Zie printscreen.

screen.jpg

Of heb ik misschien een andere versie van Excel?

Groetjes,

Danielle

Het heeft niet zoveel met Excel versies te maken, als wel met het ontbreken van de juiste objecten. In dit geval het formulier. Ook jouw bestand doet dat: het formulier Calender2 dat je wil openen in de code zit niet in je bestand. En dan krijg je dus een foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan