• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrarno

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Beste forum

ik heb een kalender sjabloon gedownload. Nu dit sjabloon is super leuk want alles wordt automatisch genegeerd.
Nu kan ik ook de startdag van de week kiezen, en worden de weekenddatum met een ander kleur weergeven. Maar ik zou graag dat de weekend hokjes een ander opvul kleur hebben.

ik heb dit al geprobeerd om de voorwaardelijke opmaak dan de kleur van de datum te kopiëren en toe te passen op de volledige dag maar helaas werkt dit niet.

zou iemand me kunnen helpen

Bijlagen

En wat wil je dan hebben in de weekendhokjes?

Ga naar voorwaardelijke opmaak > Regels beheren en selecteer bovenin "Dit Werkblad". Dan zie je de regels die nu de weekenddagen een blauwe letterkleur geven. Pas al deze regels aan door bij opvulling een kleur te kiezen.

Heb ik gedaan maar omdat de dag uit meerdere cellen bestaat gaat dit niet en kleurt enkel de cel met de dagnummer grijs. Als ik de formule kopieer en het bereik aanpas naar de volledige dag krijg ik niet het resultaat wat ik wil.

Voor elke dag moet je aparte VO maken

Voor 2 van de 7 dagen heb ik het voor je gedaan

Bijlagen

Gewoon een vraagje wat is de gedachte hier achter ?

met de formule =weekdag(A10;2)>5

is het
je kijkt dus of uw getal groter is dan 5 omdat als je de "2" kiest is zaterdag en zondag respectievelijk 6en 7 ?

Goed begrepen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan