• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1962

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
125
Goedemorgen,

Ik heb een probleempje.

Ik heb een bestand waarin een aantal aanvraagformulieren zitten.
Tevens zit er een kalender in. Normaal is de kalender een verborgen tabblad.
De bedoeling is als je op het aanvraagformulier het weeknummer en / of het jaartal veranderd, dat dan automatisch alle datums van de weekdagen worden aangepast.
Dit gebeurd ook prima, alleen zijn er nu een aantal tabbladen met aanvraagformulieren bijgekopen ( zijn kopieen van het het eerste aanvraagformulier) , alleen veranderen de datums van de nieuwe tabbladen niet als jet weeknummer/jaartal veranderd.

Het zal best wel ligen aan het feit dat het kopieen zijn van het eerste tabblad, alleen weet ik niet hoe ik dit op moet lossen.

Zou iemand mij kunnen en willen helpen?

Alvast bedankt,.

Het bestand is als bijlage toegevoegd
 

Bijlagen

  • Aanvraagformulieren.rar
    34,5 KB · Weergaven: 39
Hans, een tip van de sluier kan ik al oplichten dwz de fout zit op tabblad jaartal.
In het kadertje begindata week 1 staan bij de datums van weekbegin verwijzingen naar een bepaald tabblad bv in c4 =B4+(('Aanvraag Personeel'!$C$7-1)*7) Wijzig je hier de naam v/h blad werkt het wel op dat bepaald blad. Een oplossing zou dus zijn op tabblad jaartal voor elk tabblad een nieuw kadertje maken en op elk tabblad de verwijzing van de eerste dag, zijnde maandag aanpassen. Ter verduidelijking in bijlage blad lasploegen aangepast.

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Aanvraagformulieren(1).zip
    38,9 KB · Weergaven: 31
Bedankt

Ik begrijp je uitleg.... heb het geprobeerd... maar ik zal wel iets fout doen want het werkt niet.
Zou jij kunnen kijken wat ik verkeerd gedaan heb?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Aanvraagformulieren(1).rar
    35 KB · Weergaven: 22
Hans, voor elk blad een apart volledig nieuw kadertje maken en dan op elk blad in d8 het bereik van vert.zoeken aanpassen aan het nieuwe kadertje

Mvg

Rudi
 
Werkt bijna

Hans, voor elk blad een apart volledig nieuw kadertje maken en dan op elk blad in d8 het bereik van vert.zoeken aanpassen aan het nieuwe kadertje

Mvg

Rudi


Ik snap het een stukje Rudi

IK heb de waarde =VERT.ZOEKEN($N$2;jaartal!$A$12:$C$22;3;0) telkens aangepast
Het werkt nu wel maar ik heb alleen de waarde van A$12 telekens aangepast
Waar staat de waarde C$22 dan voor? die heb ik niet aangepast in het vertikaal zoeken maar het werkt wel
 
Gewoon het eindpunt van je gegevensbereik. Ik had bij het wijzigen van de formule maar een wilde gok gedaan maar normaal is dit de meest rechtse benedencel van je zoektabel.

Mvg

Rudi
 
Thanxxx

Gewoon het eindpunt van je gegevensbereik. Ik had bij het wijzigen van de formule maar een wilde gok gedaan maar normaal is dit de meest rechtse benedencel van je zoektabel.

Mvg

Rudi

Dan begrijp ik het helemaal Rudi,...


Bedankt voor je moeite en je uitleg
 
Beste Hans, een wat late reactie maar gisteren was het tegen slaaptijd dus brein was al een beetje offline. In bijlage een ietwat andere aanpak zodat er geen problemen meer zijn met de verwijzingen. Bekijk het eens en haal er je voordeel uit

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • isoAanvraagformulieren.xls
    47,5 KB · Weergaven: 53
Thanxx

Beste Rudi...

Dit is helemaal duidelijk!!!!
Thanxxx voor je moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan