Kalenderfunctie in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

wie kan mij meer vertellen over de mogelijkheden een kalenderfunctie in bijv. een tabel in te bouwen zodat ik niet elke keer de datum handmatig hoef in te voeren.
Kan ik een kalenderfunctie zo aanpassen dat hij bij elke nieuwe regel een opvolgende datum (dag) neerzet en dat alleen voor de werkdagen (ma t/m vrijdag)?Dus te beginnen bij de eerste werkdag van het jaar.
Ik moet een presentie registratie bijhouden van een aantal mensen.
Alvast bedankt.

Begrijp ik goed dat je een kalendertje wil zien als je in een tabel een datum invult? Ik heb 't nog niet eerder gezien, maar zou dat ook helemaal niet willen....
Je kunt (vanaf 2007) bij een datumveld op een formulier namelijk aangeven dat een bepaald veld een datumveld is, en dan krijg je vanzelf een kalender pop-up. Dus waarom zou je dat in een tabel willen?
Automatisch de datum ophogen (en dan alleen voor werkdagen) is iets dat je zult moeten programmeren. Dat kan bijvoorbeeld bij de gebeurtenis <Bij aanwijzen> als je een nieuw record toevoegt.

Bedankt voor je reactie! Het gaat inderdaad om het laatste: automatisch de datum ophogen. Helaas is programmeren niet mijn cup of tea maar ik ga eens wat experimenteren.

Er zijn verschillende topics geweest over 'automatisch' nummeren van een handmatig nummer. Daar kun je denk ik wel inspiratie uit halen. En anders weet je de weg...

Dat je het hier kunt vragen ;)

Duidelijk, en dat is ook erg fijn. Ik was even aan wat meer spirituele wegen aan het denken (maar kon me dat ook weer niet echt voorstellen)!
Ik heb via de werkset "meer besturingselementen" de kalenderfunctie ontdekt. Dat is wel mooi en ga ik in de toekomst ook wat mee doen maar ik denk niet dat dit het probleem waar ik nu tegen aan loop oplost. Ik zal een nieuwe vraag posten en deze sluiten.

Ik heb al een testbestandje gemaakt dat werkt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan