Kan 1 van de 4 partities niet meer benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conimex56

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2013
Hallo,

Ik heb een 1TB wd hdd met 4 partities er op (d t/m g drive) nu kan ik de d drive niet meer benaderen, sterker nog de pc start niet eens op.
drive ontkoppeld en het systeem start gewoon op.
Hdd uitgebouwd en in een externe behuizing gedaan kan ik e,f en g wel zien en benaderen maar D niet het systeem hangt gewoon haal ik de usb er weer uit doet alles weer normaal krijg ook de hele drive niet te zien in schijfbeheer.
Hoe kan ik de D drive formatteren

bij voorbaat Dank Gerard

Laatst bewerkt:
Je schrijft redelijk 'cryptisch':

je begint met te omschrijven dat je 1 hdd hebt waarop 4 partities staan. D, E, F en G. Tot zover logisch / helder. Daarna schrijf je dat je D niet meer kunt benaderen. Oké, da's ook nog te volgen. Dan schrijf je dat je de hdd eruit gehaald hebt en in een externe behuizing hebt gedaan en dat je D nog steeds niet kunt benaderen. Ook dat is nog te volgen.

Dan wordt het mistiger: je schrijft : "Haal ik de usb er weer uit, doet alles weer normaal" en "doet alles weer normaal krijg ook de hele drive niet te zien in schijfbeheer". Da's redelijk 'mistig" en dan nog even los van de niet-logica dat je schrijft dat alles normaal is, maar gelijk daarna schrijft dat de hele drive niet te zien is in schijfbeheer. Da's (voor mij) niet (meer) te volgen.

Hoe moeten wij dat vanuit onze bureaustoelen inschatten / begrijpen / visualiseren?

Laatst bewerkt:
Je schrijft redelijk 'cryptisch':

je begint met te omschrijven dat je 1 hdd hebt waarop 4 partities staan. D, E, F en G. Tot zover logisch / helder. Daarna schrijf je dat je D niet meer kunt benaderen. Oké, da's ook nog te volgen. Dan schrijf je dat je de hdd eruit gehaald hebt en in een externe behuizing hebt gedaan en dat je D nog steeds niet kunt benaderen. Ook dat is nog te volgen.

Dan wordt het mistiger: je schrijft : "Haal ik de usb er weer uit, doet alles weer normaal" en "doet alles weer normaal krijg ook de hele drive niet te zien in schijfbeheer". Da's redelijk 'mistig" en dan nog even los van de niet-logica dat je schrijft dat alles normaal is, maar gelijk daarna schrijft dat de hele drive niet te zien is in schijfbeheer. Da's (voor mij) niet (meer) te volgen.

Hoe moeten wij dat vanuit onze bureaustoelen inschatten / begrijpen / visualiseren?

Ik bedoel met normaal dat het systeem weer normaal reageert zonder de partities op die drive, ik heb hem nu aan mijn laptop hangen om te kijken of ik die ene partitie kan/kon formateren.
Als de drive in mijn pc zit als interne start het systeem niet eens in de veilige modus op.
Als ik hem via usb kabel aan mijn laptop hang naar dat deze is opgestart kan ik wel de andere partities zien en benaderen.
In schijfbeheer zie ik hem dan ook (hdd) maar geen volumes en blijft het systeem zoeken.

groet Gerard

Heeft de hardeschijf in een windows of mac pc gediend als opslag ?
Welke windows/osx versie ?
Heeft er in het verleden ooit een windows/osx installatie opgestaan ?

Laatst bewerkt:
Heeft de hardeschijf in een windows of mac pc gediend als opslag ?
Windows
Welke windows/osx versie ?
Win7 64
Heeft er in het verleden ooit een windows/osx installatie opgestaan ?
Nee tot voor gisteren deed hij het gewoon nog.
Ik had op deze partitie "mijn documenten" staan van mijn vrouw en deze had ik naar een andere locatie (drive) verplaatst om deze partitie bij een van de andere toe te voegen door ruimte gebrek.

groet Gerard

Hallo
@smakie77 bedankt voor deze reactie, als ik vanmiddag terug ben van mijn werk ga ik het proberen, je hoort van mij.
Groet Gerard

Screenshot van die Easeus of schijfbeheer zegt meer.

Dat is juist het probleem, via Easeus en schijfbeheer laat hij niets zien.
Alleen in verkenner laat hij 3 van de 4 drives zien de eerste van de 4 laat hij niet zien. Ik heb zojuist EaseUS Partition Recovery 8.5 laten draaien en dan gebeurd er niets.
momenteel draait testdisk 70 maar ook daar gebeurd er niets.

groet Gerard

Wat laten ze niet zien, de partitie of de hele schijf niet?
Gaat erom dat de helpers de schijf kunnen beoordelen, 1 partitie is niet te zien zeg je en de andere wel, dan staan ze toch op 1 schijf?

En wat laat je TestDisk dan doen?

Wat laten ze niet zien, de partitie of de hele schijf niet?
Gaat erom dat de helpers de schijf kunnen beoordelen, 1 partitie is niet te zien zeg je en de andere wel, dan staan ze toch op 1 schijf?

En wat laat je TestDisk dan doen?

In verkenner laat hij de partities zien maar de hele drive word nergens getoond, niet in schijfbeheer en niet de hiervoor genoemde programma's

Dit is de een schermafdruk van testdisk:

http://imageshack.com/a/img922/8127/uQIFHM.jpg

en dit van verkenner het gaat om de g,h,i en j drive waarbij de problemen worden veroorzaakt door de G drive:
http://imageshack.com/a/img922/7587/tWTu6z.jpg

Dit draait al een minuut of 10:
http://imageshack.com/a/img923/4894/zUitzI.jpg

groet Gerard

Laatst bewerkt:
Die nog niet gezien, hebben we meer aan, heeft die partitie wel een schijfletter?

g t/m j drive 4 partities op een 1TB schijf

Valt ook weinig te zien in het screenshot van TestDisk, wat wilde je laten zien dan?

Dat bedoel ik je ziet geen drive hellemaal niets

Zie 2 schijven, beide met 1 partitie en de 2e heeft de schijfletter D:.
Hing de schijf die raar deed er wel aan?

Heel vreemd dat die hier niet te zien is maar weer wel andere niet niet in schijfbeheer staan.
http://imagizer.imageshack.us/a/img922/2765/chlSUd.jpg
Met schijfletter, F:, G:, H: en I:, alle primaire partities zijn dan bezet.

Een harde schijf doet wel of niet, bij wel staat hij in de bios en schijfbeheer.

Onmogelijk dat hij wel in verkenner staat maar niet in schijfbeheer of een partitiemanager.

Ik kan hier geen broodje van bakken, helaas.

Zie 2 schijven, beide met 1 partitie en de 2e heeft de schijfletter D:.
Hing de schijf die raar deed er wel aan?

Heel vreemd dat die hier niet te zien is maar weer wel andere niet niet in schijfbeheer staan.
http://imagizer.imageshack.us/a/img922/2765/chlSUd.jpg
Met schijfletter, F:, G:, H: en I:, alle primaire partities zijn dan bezet.

Een harde schijf doet wel of niet, bij wel staat hij in de bios en schijfbeheer.

Onmogelijk dat hij wel in verkenner staat maar niet in schijfbeheer of een partitiemanager.

Ik kan hier geen broodje van bakken, helaas.

Sterker nog ik kan gewoon de standen die op een van de andere partities kan ik gewoon benaderen en kopiëren nar een andere drive
en die D-drive die je ziet is een andere usb-drive voor de duidelijkheid de drive waar het omgaat hangt nu als USB drive aan mijn laptop maar oorspronkelijk zit hij als interne drive in mijn pc, maar dan start deze (pc) niet meer op

Speccy draait nu een uur en laat nog steeds geen schijven zien

Deze zijn een fractie van een seconde achter elkaar gemaakt door de stroom verbinding van de drive te verbreken, als je de stroom erop laat staan laat hij niets zien, vrbreek je de stroom dan komt hij heel even in beeld om vervolgens gelijk weer te verdwijnen.

http://imageshack.com/a/img921/8120/P4zkkN.jpg
http://imageshack.com/a/img923/1719/VHnF3a.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan