kan 2e harde schijf niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

smily10001

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Ik heb twee harde schijfen een SATA (die ik wel in windows verkenner en ook in schijfbeheer kan zien) en een ATA harde schijf. De laatste harde schijf kan ik zelf niet zien, alleen als ik de PC opstart (geeft aan dat een paralel slave is) en in de bios. In de BIOS staat achter de harde schijf RAID-0.

Nu weet ik dat een RAID-0 systeem betekent dat de computer de twee harde schijven als een harde schijf zien, maar als ik in schijfbeheer kijk, zie ik alleen het aantal gigabytes van de SATA-schijf. Nu is mijn vraag hoe ik din ongedaan kan maken Dat wil zeggen hoe ik aan de ATA-schij een letter (D, E of F) kan toekennen.

Ik dank jullie voor jullie hulp!!!

eej
Toevallig heb moest ik laatst op school een handlijding maken hoe je de driveletters moet veranderen dus hier is het:

Eerst klik je met je rechter muisknop op deze computer, en klik dan op beheren

Dan klik je op schijfbeheer.

Dan rechtermuisknop op je gewenste drive en selecteer “stationsletter en paden wijzigen”

En klikt op wijzigen en dan selecteer je je gewenste letter.

ik hoop dat dit is wat je bedoeld

(ps als je het volledeige word bestand wil hebben met screenshots moet je me je e-mail adres ff geven dan mail ik het je wel)

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je hebt gezegd, maar dat hielp niet. Misschien moet ik mijn vraag concreter stellen: Hie kan ik de RAID-0 instelling uitschakelen

als het goed is moet je raid 0 in het bios uitzetten dus ik denk dat je daar nog maar wat rond moet neuzen

suc 6:thumb:

de raid controller in het bios uitschakelen .

en dan voor de sata schijf de drivers van je bord cdrom installeeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan