Kan aantal bestandstypen niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radius_78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2003
Berichten
3
Voor ik de boel opnieuw installeer, toch nog maar om even jullie deskundige mening vragen:

Nadat Win98 heeft opgestart kan ik een zeer groot aantal bestandsextensies niet meer openen. Hieronder vallen o.a. EXE, AVI, JPG. Wat nog wel kan: TXT en COM bestanden.

De foutmelding:
Kan het bestand RVPLAYER.EXE niet vinden, dit bestand is vereist om bestanden met de extensie .*** (vul maar in) te kunnen openen.

Dit riekt naar een virusje dacht ik zo, maar alle progjes die ik er op los laat komen tot de conclusie dat systeem clean is. Heb register al gecheckt op onjuistheden in exe-files/shell/etc. Daar staan geen rare dingen.

Heb een aantal kleine progjes geprobeerd die de boel fixen, tevergeefs. Register-patches kan ik niet openen, *.REG wordt ook geboycot... Weet niet meer precies wat ik nu nog kan proberen.

Advies is meer dan welkom,

Groeten,

Radius
 
Weet je zeker dat je geen exe files meer kunt runnen? Lijkt me sterk aangezien geen enkel dan meer zou kunnen werken.

rvplayer.exe is de main executable van realplayer, het kan zijn dat deze alle bestanden die hij aan kan naar zich toe heeft getrokken, misschien verkeerd verwijderd? Je zou dan kunnen proberen om hem opnieuw te installeren en op de juiste manier te verwijderen.

Je kunt ook proberen om handmatig de koppelingen weer goed te krijgen. Rechtsklik op een file (jpg, avi ed) en kies voor openen met (eventueel shift toets ingedrukt houden bij het rechtsklikken), kies nu het juiste programma en zet een vinkje bij "dit type bestand altijd openen met dit programma" .

Bovenstaande is het proberen waard vooraleer je een format gaat doen.
 
Bassie,

Allereerst dank voor je reactie.

Dat is nou juist het probleem, ik kan inderdaad geen enkel bestand meer openen, by bestandstype-koppelingen heb ik al gekeken, kan wellicht types als .jpg en .avi nog wel repareren op die manier, maar dan blijft het grootste probleem, de .exe bestanden, gewoon bestaan.

Dingen installeren gaat ook niet werken, de foutmelding komt er onmiddelijk tussendoor als ik een setup/install bestand probeer te starten....
 
Probeer anders eens een online scan, misschien dat die wel op te starten is (internet gaat tenslotte ook).

Werkt dat ook niet, dan is een mogelijkheid nog misschien om rvplayer.exe te bemachtigen en die op de juiste plek neer te zetten.
 
Bassie,

helaas, internet gaat niet, al mijn internet contact gaat via de compu van mijn huisgenoot. Ik kan kleine progjes zoals stinger (van macaffee toch?) wel runnen. Als ik de bestandsextensie hernoem van .exe naar .com wordt mijn hele compu gescand op een 30-tal virussen, een aantal trojans etc. Na 30 minuten en tienduizenden files wordt mij compu schoon verklaard.

Over Rvplayer gesproken: ik had idd bedacht om dat bestand ergens te bemachtigen. Heb jij enig idee hoe groot het is? Kan het nl. momenteel alleen via diskdrive op de compu zetten.

Groeten,

Radius
 
Nee ik heb geen idee hoe groot het is.

Probeer anders eens vanuit je eigen computer een internet pagina te openen via start->uitvoeren-> en dan een url invullen, als die het wel doet kun je in elk geval proberen om op die manier real player te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan