Kan ActiveSync niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolski

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Ik heb een nieuwe PDA gekocht, als vervanging van mijn huidige. Hierbij zit ook een hogere versie van Microsoft ActiveSync. Ik kan deze niet zonder meer installeren, de installer zegt dat ik eerst mbv Configuratiescherm - Software deze moet verwijderen, en daarna pas de verse versie erop zetten.

Nu is het gekke dat ActiveSync helemaal niet in deze lijst staat, en ik hem dus ook niet op de voorgeschreven manier kan verwijderen. Of zou ik met de verkenner gewoon de hele map ActiveSync in Program Files kunnen deleten?

Even een hint vooraf: was de (evt. 'oude') pda aangesloten toen je de software ging installeren? Zo ja, dan kan ook dat de oorzaak zijn. Probeer eerste de nieuwe software alsnog te installeren, zonder dat de pda aangesloten is.

Verwijderen uit je map 'Program files' zou ik zeker niet doen, ook dan heb je kans dat de 'nieuwe' versie op CD zich alsnog niet laat installeren.
Je kunt het progrmma'tje CCleaner installeren ( http://www.freedownloads.nl/ccleaner.htm )
In het startvenster zie je de knop 'Gereedschap' (zie afbeelding)
Na een klik hierop staat in de lijst met te verwijderen programma's waarschijnlijk ook Microsoft ActiveSync.

Overigens is het de vraag of op de meegeleverde CD de nieuwste versie van Activesync staat
Bij Microsoft vind je de nieuwste versie (4.1) en bovendien in een nederlandstalige versie:

http://www.microsoft.com/downloads/...1B-D14D-4105-8EF1-F2B16F119A58&displaylang=nl

Bijlagen

• CCleaner.JPG
    CCleaner.JPG
    57,1 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Ik heb de oude PDA losgehaald, maar dat maakte niets uit. Vervolgens heb ik CCleaner geinstalleerd, maar ook daar stond ActiveSync niet tussen.

Ok.

Installeer dan de nieuwste versie, die je download van een site (bijv. de link in mijn vorige bericht) en niet van je cd.
Deze verwijdert nl ook eerst de voorgaande versie, maar niet met de melding dat je dat eerst handmatig moet doen ..... dus automatisch.
Je kunt proberen de nieuwe pda daarna aan te sluiten, zonder opnieuw de cd-installatie te plegen.
Dikke kans, dat het prima werkt!

Laatst bewerkt:
foutactsync.JPG

Nope, ook deze versie geeft deze melding.

Ok, dan is er toch iets mis geweest met de installatie van de voorgaande versie van activesync.
Mij dunkt - andere helmij-ers daargelaten - nog een 'paardemiddel'.

- zorg dat er geen pda is aangesloten.
- herstart de pc in 'veilige modus' (uitgaand van WinXP tijdens het opstarten de functietoets F8 ingedrukt houden, en in het dosscherm kiezen voor veilige modus met de pijltjestoetsen).
- verwijder de map waarin ActiveSync staat onder de map program files.
- herstart de pc en draai CCleaner opnieuw, waarbij bij de controle onder 'Problemen' belangrijk is, want daar worden overbodige registeritems verwijderd.
- herstart de pc en installeer opnieuw, evt. vanaf de meegeleverde cd.

Bedankt, dit was de oplossing van het probleem.
Je hebt me erg blij gemaakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan