Kan adreslijst niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphera

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Ik heb een probleem met mijn adreslijst. :(
Ik gebruik Outlook 2003 en als ik op tabblad contactpersonen klik, dan staan daar wel al mijn contactpersonen. Als ik een mail typ en ik klik op aan, dan krijg ik de melding dat de adreslijst niet weergegeven kan worden omdat ie verplaatst of verwijdert is.

Wie o wie kan mij helpen?

Onlangs heb ik mijn PC opnieuw geinstalleerd en de outlook.pst terug gezet naar mijn lokale profiel (Windows XP Pro) op de C-schijf.

Hoi,

Rechtsklikken op Contactpersonen en in het snelmenu kiezen voor 'Eigenschappen' (onderste optie)
Tabblad 'Adresboek van Outlook' en een vinkje bij 'Deze map weergeven als een Outlook-adresboek' (zie bijlage)

Bijlagen

• Adresboek van Outlook.JPG
    Adresboek van Outlook.JPG
    25,4 KB · Weergaven: 113
Als ik met de rechtermuis op contactpersonen klik, dan heb ik de volgende opties:
- In nieuw venster openen
- Opties van het navigatiedeel venster

Ik heb dus niet de mogelijkheid om te kiezen voor eigenschappen.

Vreemd, zelfs als je als gebruiker beperkte rechten hebt, krijg je bij het klikken met de rechtermuisknop op de map contactpersonen een snelmenu (zie bijlage).
Controleer waar dit aan ligt .....
Is dit bij jou thuis of op je werk?

Bijlagen

• Snelmenu.JPG
    Snelmenu.JPG
    24,4 KB · Weergaven: 94
Daar heb ik nu net "Contactpersonen" niet tussen staan. :(
Zie bijlage..

Bijlagen

• Outlook.JPG
    Outlook.JPG
    30,8 KB · Weergaven: 89
Dan heb ik de volgende opties: Zie bijlage
Oja: het is op mijn pc thuis waarop ik admin rechten heb.

Bijlagen

• Outlook.JPG
    Outlook.JPG
    38,7 KB · Weergaven: 93
Thnx het is me nu gelukt, maar nu heb ik 2x contavtpersonen in mijn adresboek staan waarvan de eerste niet gevuld is en de 2e wel.

Hoe kan ik nu de eerste verwijderen zodat ik direct vanuit mijn adresboek bij mijn contactpersonen kan komen.

Zie bijlage

Bijlagen

• Outlook.JPG
    Outlook.JPG
    27,8 KB · Weergaven: 79
Ook dat lossen we op:

In Outlook de menuoptie: Extra > Email accounts > Bestaande adreslijsten wijzigen > Outlook adresboek wijzigen > één van de weergegeven adresboeken verwijderen.

Welke dat is, is wat moeilijk te zeggen, want mogelijk hebben beide dezelfde naam.
Mocht je de verkeerde hebben verwijderd, verwijder je de andere ook (want die 'deed' het dus niet)
Hierna doe je weer Extra > Emailaccounts > Een nieuwe adreslijst of .... toevoegen en kiest in het volgende venster NIET voor Ldap maar voor IMAP en hierna voor Outlook adresboek.
Er wordt gemeld dat je Outlook eerst opnieuw moet opstarten. Doe dat.
Wanneer je Outlook weer opnieuw hebt gestart en op het 'boekje' (adresboek) klikt in de werkbalk staat daar weer niks ...... !
Geen nood:
Klik weer met de rechtermuisknop op contactpersonen ....... etc. (zie mijn eerste antwoord hierboven).

Grts, Valijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan