kan Avast free antivirus niet meer bijwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
hallo!

Ik heb al een tijdje Avast free antivirus en het bevalt mij goed.
een week geleden had ik mijn pc eens goed schoongemaakt met Advanced systemCare 5. Eenmaal opnieuw opgestart moest ik avast ineens gaan updaten. dat heb ik gedaan en daarna heb ik hem opnieuw opgestart. na het opnieuw opstarten moest ik avast ineens weer updaten. dat was best gek aangezien ik het daarvoor al had gedaan. Maar tijdens het updaten bleef hij de updatebestanden maar initialiseren. Nu kan ik dus niet meer updaten en ik kan ook mijn netwerkschild niet meer aanzetten terwij ik wel steeds op 'aan' klik.

Heeft iemand een oplossing om avast te kunnen bijwerken? (niet opnieuw installeren)
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Moi multirobbert,
Dit is het onmogelijke vragen. Waarom de-installeer je Avast! niet gewoon en installeer je daarna de nieuwste versie 7? Wat er fout kan zijn zie je heel misschien in de logboeken van Windows maar herinstalleren is de korte klap. Schakel dan eerst de zelfbeschermingsmodule uit bij Instellingen > Probleemoplossing en ga naar Configuratiescherm Programma's en Onderdelen.

hallo!
Dat verwijderen en dan weer installeren lukt dus niet. ik krijg namelijk steeds de melding als ik hem wil gaan verwijderen:

avast! Setup Fatal Error
Error reading product data from "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\setup\". Setup cannot continue.

Hoe kan ik hem dan verwijderen?
Alvast bedankt!

ik had precies dit zelfde probleem (systeem herstel en ik kon avast niet updaten), avast 6(en andere versies ook) heeft een selfdefence module.

wat de oplossing is: download avast; zet het op je bureaublad; reboot en startop in veilige modus; verwijder het mapje C:/program_files/avast/setup (dit kan voor problemen zorgen); open het installer-programma; reboot; enjoy;

herstel procedures gooien een anti-virus in de war, maar uitvoeren >> cmd >> sfc /scannnow; deze methode is beter, want je anti virus blijft werken

@aleksander
Dat is inderdaad ook een goede oplossing. Goed voor anderen die problemen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan