Kan backup niet teruglezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Holadiejee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Berichten
3
Hallo!

Mijn laptop (van eind 2004/begin 2005) draaide voor geen meter meer en dus heb ik een aantal maanden geleden maar eens besloten om de boel eraf te halen, formateren en XP (OEM via Paradigit) er opnieuw op te zetten. Hij doet het weer een stuk beter,..mmaaaaaaarrr toch...:

Ik heb uiteraard netjes de boel gebackupped, naar externe HD, koste me een aantal uur, maar dat is het toch waard, al die bestanden, programma's en vooral de vele foto's van mijn dochtertje.

Na die backup stonden er op mijn LaCie HD 11 flinke bestanden (10x 2GB en 1x 400MB), Backup.001 tot en met Backup.011 (geen andere extensies, geen andere bestanden). Leek me prima.

Alles eraf en XP terug erop gezet via de recoveryprocedure van Pdigit. Ook gelukt.
Ik had geen haast met het uitpakken van de gebackupte bestanden, probeerde het een poosje geleden weer via windows systeembeheer maar dat ging niet. Hoorde via via dat ik de backupfunctie apart moest downloaden, heb ik ook gedaan...maar hij accepteert de extensies ...001 etc niet.

Nu vraag ik me twee dingen af (eigenlijk 3):

1. Heb ik het goed gedaan/doe ik het goed via Win XP Backup?

2. Zou het kunnen zijn dat ik een ander programma heb gebruikt voor de backup? En omdat ik nu alles heb leeggehaald, dat niet meer heb, en ook niet weet welk programma het was, moet achterhalen welk programma het is geweest? Ja stom van me, maar destijds dacht ik: als ik maar een backup heb, dat is het belangrijkste........

3. Moet ik vrezen dat ik mijn backup niet meer terug kan lezen en dus alle bestanden, en vooral erg... de vele foto's van mijn dochter (1000 minimaal) kwijt ben???

Ik heb al zitten struinen op internet, zoekend op "Backup.001" maar dan kom ik meestal bij topics over DOS Backups, dat is niet van toepassing voor mij. Bovendien heb ik ook geen exe als extensie van die bestanden staan.


ehh... HEEELLLPP !!!!!!!!

PS het schiet me nu te binnen dat heel misschien meegeleverd programma van LaCie mogelijk de backup heeft verzorgd. Dat ga ik nu eerst nog even na (verwacht het niet, maar het 100% kunnen uitsluiten is wel zo handig)
 
Wat voor merk/type laptop en waar gekocht?
welk programma stond er op om te backuppen? weet je dat al?
 
Wat voor merk/type laptop en waar gekocht?
welk programma stond er op om te backuppen? weet je dat al?

Laptop = "Huismerkje" van Paradigit

Backupprogramma...heb geen idee.......lastige is dat ik met die laptop een heleboel programmaatjes had binnengehaald, en dat het net zo goed gedaan kan zijn met een of ander programma als met de windows backupmogelijkheden.

Ja ik weet het, het is erg stom, maar ik was zo gefocussed op het feit dat ik goed moest backuppen dat ik na het vaststellen 'dat de backup was gelukt' me heb gericht op het opschoningsproces en dacht 'met de backup zit het toch wel goed'.
 
dat wordt moeilijk...aan de bestandsnaam te zien denk ik aan dos.
je zou misschien met freedos kunnen stoeien om de boel terug te zetten.
googlen brengt me naar dos 5.
misschien dat de dosexperts hier je daarmee kunen helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan