kan beeldschermresolutie niet wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

spillie

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Hallo allemaal,

heb hier een Compaq Pressario 5286 die ik geformateerd heb en er opnieuw win 98 op heb gezet.

probleem is nu dat ik de beelschermresolutie niet kan wijzigen. heb nu alleen maar grote pictogrammen. ook kan ik de kleuren alleen wijzigen in 2 of 16 kleuren.

ik neem aan dat dit aan de drivers ligt. en ik denk dat het niet zozeer de monitordriver is maar wel de driver van de video. deze is on-board. kan dit dan ook de oorzaak zijn?

Hoe kom ik er dan achter welke driver ik moet hebben, dus welk mobo ik erin heb zitten?

mvg
Spillie

Drivers

Het ligt idd. aan de drivers van de videoadapter.

Kijk eens of je op de site van HP/compaq kunt achterhalen welke videoadapter er in je pc zit.

Suc6

Heb je geen cdrom bij je moederboard gekregen? Bij mij stonden onboard drivers op die cd (netwerk, usb en dus neem ik aan ook video)

er zit alleen een quick restore cd bij. maar dat doet het niet meer. deze maakt gebruik van een deel dat op de harde schijf staat, en die heb ik geformateerd. waarschijnlijk staat het op een verborgen partitie ofzo, maar deze is dan beschadigd. want na 60% kapt de recovery ermee.
als ik de cd open staan er wel allemaal mappen, maar probeer daar maar een een juiste driver uit te halen.

Dan moet je inderdaad even doen wat doy zegt. Dan krijg je alle info over je pc incl moederboard.

ja, zal ik dat maar ff doen. ben nog ff op de site van compaq aan het kijkuh, maar daar kom ik ook nog niet veel verder mee.

Driver

Ik neem aan dat je hem nog niet gevonden hebt.

Het lijkt een Ati rage Pro LT

Een beetje Googelen leerde me dat je de driver hier kunt downloaden.

Suc6

nee, ik heb hem idd nog niet. maar net sisoft sandra 2002
op de andere pc gedraaid, en die geeft als chipset: VT 82C598 MVP3 aan. is dit wat ik moet hebben?

chipset

Kijk hier staat de 5286.

Volgens hun zijn dit de specs:

AMD K6-2 450 MHz – 64 MB SyncDRAM – 512 Kb Cache –HD 8.0 GB – Ati Rage 3D LT Pro AGP 2X – 8 MB Video Ram – DVD Rom 5X –Aureal A3D Positional Sound–Monitor 15"- Easy Access Keyboard – Modem 56K PCI– Altoparlant JBL Pro Dual Acoustic Reflex –– Creativity Action Center - USB - 1 Slot PCI , 1 Slot ISA/PCI liberi– porta PanelLink

Suc6

dat lijkt wel aardig te kloppen ja. is de chipset dan niet hetgeen waar het om gaat?

ik ga die van jou in ieder geval ff proberen.

maar is die Ati Rage 3D LT Pro AGP 2X het moederbord of de videokaart?
want het on-board video.

video

Dat is de video adapter het maakt niet uit of dat onboard is of dat het een losse agp kaart is.

Ik durf alleen niet te garanderen dat ie ook werkt aangezien compaq misschien aangepaste drivers heeft geschreven.

Maar het is te proberen.

Suc6

dan zou ik die toch op de compaq site moeten vinden?
en daar staan wel wat drivers, maar geen video-drivers.

maar ik ga die van jou ff proberen.

in ieder geval bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan