kan belasting niet openen(vad bestanden)

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb van enige jaren belastingen overgezet naar mijn nieuwe computer.
Nu blijkt dat ik ze probeer te starten ,er bestanden te zien zijn met de extentie VAD

Deze kan ik niet openen.
Wat kan ik nu doen?

Heb je wel de oorspronkelijke belastindienst progjes overnieuw geïnstalleerd? (setup.exe)

knippen,plakken

Hoi,
Bedankt voor snelle reactie.

Ik heb de belastingmappen (geel) geknipt van oude schijf en geplakt op nieuwe computer (bij program files)

Gaat niet werken ben ik bang. Even de oude software opnieuw installeren.

Hoi,
Bedankt voor snelle reactie.

Ik heb de belastingmappen (geel) geknipt van oude schijf en geplakt op nieuwe computer (bij program files)
Gaat niet werken ben ik bang. Even de oude software opnieuw installeren.
Ik sluit mij aan bij hetgeen Crash zegt.
Ik ben zo'n malloot die voor Jan en Alleman de belastingaangifte verzorgt en toen ik een nieuwe pc kocht dacht ik ook even de gegevens van een jaar of 7 over te zetten (mappies). Dat gaat dus niet werken, je zal jaar voor jaar de belastingprogjes (programmatuur) opnieuw moeten installeren en daarna kan je de oude aangiftes weer inlezen.

Laatst bewerkt:
progjes

Bedankt maar.....wat zijn progjes en waar en hoe kan ik die vinden en installeren?

Alvast bedankt:)

bedankt

erg bedankt voor je programmas.Helaas moet ik dan de aangiften wel opnieuw invullen.

Ik weet geen andere manier.

Heb ikhet goed of zijn er nog andere manieren?;)

Nee joh, niet opnieuw invullen. Wacht even, ik kijk even naar een ouder belastingjaar. Ik ben met 1 minuut terug..............

Ok, ik heb het belastingprogje van 2000 geopend. Als ik daarna op het mappie klik, zie pijlpunt, dan kan ik naar de plek surfen waar de ingevulde aangiftes staan.

Ik zie nu dat ik al een jaar of 5 aangiftes kan verwijderen, die zijn "verjaard" (1998 t/m 2003)..................... LOL

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 280
Laatst bewerkt:
zie mapje niet

Dat zou prettig zijn maar ik dat mapje (pijl) niet.
Waar staat dat mapje?:)

In het aangifteprogramma van DAT jaar moet je op dat symbooltje (waar het pijlpuntje naartoe wijst) van het mapje klikken, waarna je middels een verkennerstructuur naar de plaats kunt gaan waar de feitelijk opgemaakte en indertijd verzonden aangiftes staan.

bedankt

Bedankt voor de Moeite.Ik snap het nu.

Helaas,als ik op mappen klik kan ik die toch niet openen.
Zal wel aan mij liggen. Toch weer wijzer geworden!

groetjes:thumb:

PERFECT antwoord,eindelijk gelukt

Beste crash en Pasja,

Erg :thumb:Het is me nu toch gelukt om programmas over mijn belastingen over eerdere jaren terug te halen!

CHAPEAU!!!

Ik lees net je voorlaatste bericht en had op dát bericht willen reageren met:

de belastingdienst heeft de layout / werking van de jaarlijkse digitale aangifte in de loop van de jaren aangepast. Voor de aangifte van 2008 bijvoorbeeld, is het geen mapje dat je links moet aanklikken (zoals in de door mij geplaatste screenshot), maar staat rechtsonder in het welkomstscherm van het aangiftetooltje : "Open bestand" en moet je dáár juist op klikken om oudere aangiftes in te lezen.

Maar ik lees nu net dat je eruit bent gekomen! Goed dat het werkt.

Waar zat 'm nu de kneep / oplossing?

Laatst bewerkt:
oplossing

Inderdaad moest ik voor 2007 en 2008 op "open eerder bestand" klikken.

EN dan NIET naar mijn dokumenten,maar naar de map in DOCUMENTS EN SETTINGS/GEBRUIKERSNAAM/MIJN DOKUMENTEN

Als ik daar op het juiste mapje klik opent het zich vanzelf in rechtse gedeelte van belastingprogramma.

groetrjes en alweer bedankt.
Hoop dat er veel mensen wat aan deze oplossing hebben!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan