Kan bepaalde bestanden op externe harde schijf niet openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vannis

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ik maak al zo'n 3 jaar gebruik van dezelfde externe harde schijf (500GB). Ik heb hier een aantal .iso bestanden op staan die ik mount om te gebruiken. Dit heeft altijd prima gewerkt. Maar sinds kort kan ik de bestanden niet meer openen of mounten. Als ik ze probeer te openen of verplaatsen vanaf de windows verkenner krijg ik de melding "Toegang tot doelmap geweigerd" en "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren". Nu had ik online al het een en ander opgezocht over deze melding en kreeg een handleiding waarbij ik wat moest rommelen in de beveiligingsinstellingen. Dit heb ik gedaan maar het had geen effect. Wellicht dat ik iets fout heb gedaan hoor.

Ik vroeg me af hoe dit ineens kon gebeuren? Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van deze schijf zonder problemen. En zo'n 90% van heel de schijf kan ik WEL gewoon gebruiken en verplaatsen/verwijderen, met uitzondering van een aantal bestanden. Ik heb deze bestanden wel echt nodig dus vroeg me af of iemand me hiermee kon helpen.

Mijn besturingssysteem is (natuurlijk weer) Vista. Alvast enorm bedankt!

Probeer het eens op een andere computer ( misschien best ander besturingssysteem ).
Doet deze het ook , dan licht het ( natuurlijk weer ) niet aan Vista ;)

( Nooit problemen gehad met Vista trouwens... )

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vriend heeft Windows 7 en daar heb ik hetzelfde probleem mee. En omdat ik zeg dat het 'weer' aan Vista ligt, heeft te maken met het feit dat ik talloze berichten online zie wat betreft Vista en zijn beveiligingsmethodes en toegangsmogelijkheden.

En maar goed ook. Vele mensen zetten alle beveiliging uit in Windows Vista en komen dan klagen dat hun PC niet werkt... Laat alles netjes aan staan , als je niet aan een bestand raakt zal der wel een reden voor zijn he ;)

Maargoed : het probleem ligt dus niet aan Vista noch 7 , dus het gaat wel degelijk mis met je bestand zelf lijkt me. Iemand een idee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het eens met Gizmo

Met Gizmo kun je ISO bestanden in meerdere formaten inlezen als virtuele schijf, ISO bestanden maken en branden en nog veel meer...
Succes.

Heb inmiddels mn externe harde schijf op mijn vaders computer geprobeerd. Waar Windows XP op staat. En daarop kan ik wel gewoon alles openen. Het is dat mn vader zo'n kleine harde schijf heeft, anders zou ik alles overzetten, mijn schijf formateren en vervolgens weer terugzetten. Maargoed. Nu kom ik dus toch terug dat het wel degelijk aan Vista ligt. Hij heeft ook telkens aan dat ik geen toegang tot het bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan