Kan bepaalde websites niet bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nescio

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Hallo allemaal,

Ik kan bepaalde websites niet openen vanaf mijn pc, bijvoorbeeld kieskeurig.nl, pocketinfo.nl, jobtrack.nl. Ik heb Windows XP, internet via chello, een WRT54g-router, NVIDIA firewall, Norton Anti-virus. ikgebruik zowel IE als Firefox, bij beide browsers heb ik hetzelfde probleem. De windows firewall is uitgeschakeld.

Ik krijg de volgende meldingen;
- Firefox:
The connection has timed out
The server at www.kieskeurig.nl is taking too long to respond.
- IE:
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

Het volgende heb ik al geprobeerd;

- Vanaf een andere pc die op dezelfde router is aangesloten, kan ik deze websites wel benaderen.
- Ik heb niets ingesteld bij de browsers om bepaalde sites te blokkeren. Met zowel Internet Explorer als Firefox kan ik de pagina's niet benaderen.
- Als ik met msconfig de NVIDIA firewall en Norton anti-virus uitschakel, blijft het probleem bestaan.

Iemand een idee?:confused:

vr.gr.
Nescio

Ik denk dat je firewall dit blokeerd, vermits het om goksites enzo gaat en deze blokeren firewalls nogal snel. Zet even je firewall uit en kijk wat het geeft.

Windwos firewal staat al uit. Als ik de NVIDIA firewal uitgeschakel blijft het probleem helaas bestaan. :(

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Het moet toch echt aan je firewall liggen vermits het bij firefox en IE gebeurt en op de andere pc niet. Je kan proberen in IE naar options te gaan en dan naar privacy en daar de gevoeligheid van sites blokeren lager zetten. Zet anders je firewall volledig uit en herstart de pc dan zodat er zeker niks meer blijft draaien van de firewall. Dit kan je ook doen door naar start --> uitvoeren --> msconfig --> tab opstarten en daar het vinkje weg te halen voor NVIDIA (later wel terugzetten) en vervolgens herstarten. Kijk anders ook eens even in de opties van NVIDIA.

Dankjewel voor je reactie. Ik heb bij IE nu het laagtse beveiliginsniveau gekozen, ook dan weigert hij deze sites te tonen.

Bij NVIDIA kan ik kiezen voor o.a. 'off' of 'lockdown'. Al eerder had ik de firewall uitgeschakeld via msconfig en de pc opnieuw opgestart. In al deze gevallen blijft hij weigeren.

Hoe kom ik er achter wat deze sites blokkeert?:(

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Heb je op de achtergrond nog een download programma draaien? Bijv. utorrent? Zet dit dan uit en probeer nogmaals.....

Ik heb Bittorrent, maar dat heb ik afgesloten.

@ Nescio, je hoeft niet telkens je tekst te herhalen.
We hebben er nu al 4x dezelfde post verwijderd.
En we kunnen meer verwijderen dan jij kunt plaatsen.;)

Sorry, ik zal voortaan 'reageer op vraag' kiezen i.p.v. 'Quote'. Maar dat jullie meer kunnen verwijderen dan ik kan plaatsen lijkt mij sterk! :D

Try me :evil:
Maar je snapt het in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Heeft het zin als ik bijvoorbeeld Hijackthis download en de logfile hier publiceer? Misschien dat we dan kunnen zien wat er in de weg zit? Of heeft iemand nog een suggestie?

Hier mag je je logje niet plaatsen, maar je kan het altijd even op www.nucia.nl proberen met je omschrijving van het probleem erbij. Doe deze stappen:

1 ) Lees eerst goed de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

2 ) Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

3 ) Registreer je dan op Nucia/ASO Forum.
http://www.nucia.nl/forum/register.php

4 ) Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij en de link van dit topic.

Succes!

probleem opgelost

Goedemorgen allemaal,

Ik heb de NVIDIA firewall helemaal verwijderd en een andere firewall geinstalleerd, het probleem doet zich nu niet meer voor. Bedankt voor de tips :thumb:

vr.gr.
Ralph

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan