Kan bepaalde websites niet bereiken

• Onderwerp starter Onderwerp starter ajon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ajon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik kan enkele websites niet openen met alle computers die op mijn thuis-internetverbinding zijn aangesloten. Het geval wil dat anderen (dus met een andere internetverbinding) deze websites WEL kunnen zien. De websites zijn allemaal gehost bij hetzelfde bedrijf. Ik kan overigens wel andere websites openen, dus ik heb gewoon internetverbinding. De melding die ik krijg is:

Internet Explorer cannot display the webpage

Most likely causes:
  • You are not connected to the Internet.
  • The website is encountering problems.
  • There might be a typing error in the address.

What you can try:
Diagnose Connection Problems

More information

This problem can be caused by a variety of issues, including:

• Internet connectivity has been lost.
  • The website is temporarily unavailable.
  • The Domain Name Server (DNS) is not reachable.
  • The Domain Name Server (DNS) does not have a listing for the website's domain.
  • If this is an HTTPS (secure) address, click Tools, click Internet Options, click Advanced, and check to be sure the SSL and TLS protocols are enabled under the security section.

Overigens kan Mozilla die websites ook niet openen, ik krijg daar de melding:
De opgevraagde website antwoordde niet op een verbindingsverzoek en de browser is gestopt met wachten op een antwoord.

• Wellicht ondervindt de server een hoge vraag of een tijdelijke stroomonderbreking? Probeer het later opnieuw.
  • Kunt u geen andere websites bezoeken? Controleer de netwerkverbinding van de computer.
  • Wordt uw computer of netwerk beschermd door een firewall of proxy? Onjuiste instellingen kunnen een goede werking tijdens het webbrowsen verstoren.
  • Hebt u nog steeds problemen? Raadpleeg uw netwerkbeheerder of internetprovider voor assistentie.

Dit probleem bestaat al 2 dagen. Ik heb geprobeerd te pingen naar de website, geen resultaat. Pingen naar alle andere websites gaat ok... Heb ook mijn IP adres vrijgegeven via de opdrachtprompt (ipconfig/release en ipconfig/renew) want dit las ik ergens, maar geen resultaat. Ook de modem tijdelijk uitgeschakeld en weer inschakeld, werkte ook niet... Wie kan mij tips geven hoe ik dit moet oplossen? Alvast bedankt!!

Groeten,

ajon

P.S. Om echt te checken of de websites niet toevallig toch off-line zijn: het gaat om o.a. http://www.renoplankozijnen.nl/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan