kan bestand niet kopieren, waarom niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
eindelijk heb ik een externe harde schijf. veel gaat goed met overzetten maar er zijn ook mappen vol waar dan onmiddellijk een rood signaal met boemgeluid komt met ´kan bestand niet kopieren´. ook kleinere mappen.

wat kan dat zijn en hoe lukt het wel?

2 zaken waar ik aan kan denken zo snel:
1. Je probeert bestanden groter dan 4 GB te kopieren naar een FAT32 partitie. Als dat correct is, dan kun je die partitie omzetten naar NTFS, waar dat probleem niet geldt:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert F: /fs:NTFS
(Indien externe harde schijf geen F: is, dan schijfletter-naam veranderen naar wat het bij jou is).
2. Anti-virus die erachter komt dat datgene dat je wilt kopieren een virus of andere bedreiging bevat, en kopieren daarmee blokkeert.

Succes,

Tijs.

even vergeten te antwoorden - dank, dnties vooral voor de tips over printscreen

de bestanden wil ik kopiëren naar mijn nieuwe externe schijf, is geen Fat 32 toch. ergens anders heen gaat ook niet.

het kan een virus zijn of een ander programmatje dat in gebruik is. maar AVG vindt niets. met de hand uitzoeken waar de knoop zit is teveel werk. er zijn ook andere hoofdmappen die niet te kopieren zijn. Andere willen wel.

heb je nog een idee misschien?

Er is mogelijk nog wat anders aan de hand:
Als de totale padnaam 260 karakters te boven gaat, dan kan het niet gekopieerd worden. Je zou dus eerst eens moeten kijken of je uit de te kopieren structuur nog wel alle mappen en bestanden kunt kopieren. Blader eens door die structuur heen, en zoek naar het bestand of map dat het 'diepste' zit. Heb je daarmee problemen, dan lijkt de padnaamlengte het probleem bij jou.

Wat je evt. ook kunt proberen is Robocopy. In mijn beleving kan die er wel goed mee omgaan. Het is een commando-regel programma, dus zoek eerst goed uit welke parameters je moet gebruiken. Het is onderdeel van de Resource Kit tools voor Windows 2003.
Een grafische 'schil' eromheen wordt hier uitgelegd. Te downloaden via deze link
Natuurlijk houd je daarmee (ook met de kopie) dat je niet de bestanden die een te lange padnaam hebben niet kunt openen met Verkenner. Dus stel dat inderdaad de padnaamlengte het probleem is dan zul je dat eerst moeten oplossen. We horen wel of dat inderdaad bij jou aan de hand is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
veel dank, giga senior Tijs, dit was de oplossing. het lag inderdaad aan een te lang pad bij enkele bestanden!

Fijn dat het geholpen heeft! :thumb:

Een tip heb ik nog voor je: Als het pad te diep is (al dan niet gekopieerd met RoboCopy), dan kun je het probleem omzeilen door een mapping (=schijfletter-koppeling) te maken naar de diepste map die je nog wel bereiken kunt.
Deel dus die diepste map, maak er een netwerkkoppeling mee, en je kunt wél de bestanden kopieren, verwijderen etc. via de schijfletter die je aan die netwerkkoppeling gegeven hebt.

Verder dank voor je lovende woorden! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan