• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan bestand niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Kan bestand....... kan niet worden geopend omdat de bestandsindeling of de bestandsextensie niet geldig is. Controleer of het bestand niet beschadigd is of de bestandsextensie overeenkomt met de indeling van het bestand.
Raar en eigenaardig dat bestand en nog andere zijn door mij allemaal gemaakt met dezelfde Office.
Hoe kan ik die nazien of herstellen.
Lode

xlsx en xls, beide. Ik heb net Vista terug geinstallerd en zou dat kunnen te maken hebben dat het service pack 2 nog niet via de updates is binnengekomen? Ik moet de eigenaar of systeembeheerder contacten en het zijn allemaal files die ik op een externe harde schijf heb veilig gesteld.
Lode

Beide geven alles zuiver aan, geen kwade objecten gevonden. Eigenaardig is als ik een file van Excel naar een aandere map kopieer dan kan ik die wel openen. Heeft dit te maken dat er nu een Vista 64 bit opstaat ipv een 31 bit. Ook eigenaardig dat sommige open gaan en andere dan weer niet. En ze hebben allemaal de xtentie *.xls. Onder die extentie sla ik ze steeds op. En niet onder xlsx, want als je dan een oudere versie van Excel hebt moet je ze weer eerst converteren.
Lode

Of Vista 32 bit of 64 bit is maakt niets uit voor de opgeslagen bestanden. Daar kan het niet in zitten.
Als zo'n exel-bestand naar een andere map gekopieerd wordt, staat die andere map dan ook op een andere HD, of op dezelfde HD?

Heb je het bestand al in excel geopend met de optie herstellen?
Bestand > Openene > selecteer je bestand > pijl neer in knop Openen

Open je bestanden eens met kladblok en kijk of er bovenin steeds bijna hetzelfde staat.
Het kan zijn dat je bestanden corrupt zijn.
Als ze na het copieeren wel te lezen zijn, dan kan het zijn dat je geen leesrechten hebt op die ene map.

Als ik het wil Openen met Bestand Openen en Herstellen, blijft hij de boodschap geven,
U bent niet bevoegd om dit bestand te openen.
Daaronder staat Neem contact op met de eigenaar van het bestand of met de systeembeheerder om toestemming te vragen. Maar waar moet ik dat doen en trouwens al die bestanden zijn van mij.
Lode

Dan lijkt het er toch op dat het een rechtenkwestie is....

Heb je wel Admin-rechten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het Bestand naar een andere Map kopieer , dan kan ik het openen. Als ik het dan Opsla moet er een andere naam aangeven of bv "iets" aan toevoegen, een cijfer of een letter en dan is het in orde.
Lode

Ik heb gezien dat ik Administrator ben. Maar voor alle zekerheid, hoe en waar kan ik dat zien?
Lode

Bij Gebruikersaccount staat mijn naam en dat ik Administrator ben met Wachtwoord beveiligd.
Is dit het wachtwoord dat ik intyp als Windows opstart?
Lode

Je kunt ook op het bestand gaan staan en rechtermuisknop. daar staat iets over starten als admin

Nee, dat had ik al gedaan en veel al staat dit daar. Maar nu niet.
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan