Kan bestand niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Om een of andere rede is gisteren mijn pc gecrasht. Nu heb ik Windows op een andere partitie gemaakt, om zo de bestanden op C: veilig te kunnen stellen.

Tot hier liep alles perfect.

Maar nu wil ik de oude schijf leegmaken, en dat lukt ook, echter 1 bestandje krijg ik niet verwijderd. Namelijk,Windows>System32>Macromed>Flash>flash8b.ocx

Onder taakbeheer>processen is het niet actief, en ook lukt het niet in Veilige Modus.

Alvast bedankt!!

Mvg Patrick

Bedankt voor je reactie.
Hoewel ik het normaal niet op dit soort programma's heb, aangezien die dingen doen waarover ik geen controle heb, toch maar geprobeerd.

Echter ZONDER resultaat.

Mvg Patrick

Een crash krijg je meestal niet voor niets, maare, al de bestaande windows installatie geprobeerd te herstellen met een herstelinstallatie?

Ook dat bestand zou je proberen te kunnen verwijderen in de dosbox.

Lange Pier zei:
Een crash krijg je meestal niet voor niets, maare, al de bestaande windows installatie geprobeerd te herstellen met een herstelinstallatie?

Ook dat bestand zou je proberen te kunnen verwijderen in de dosbox.

Windows herstellen is geen bestaande optie meer, aangezien dit het laatste bestandje is wat ik moet verwijderen. :)

Ook via dosbox is de toegang geweigerd.

Het betreft een activeX-besturingselement.

Als je de bestanden veilig hebt gezet, een format met de XP cd in de installatie modus als je ervan opgestart bent, kun je gelijk een nieuwe install doen.

PS, laat de partitie staan, anders krijg je een misschien niet gewenste schijfletter eraan gehangen.

Lange Pier zei:
Als je de bestanden veilig hebt gezet.

Dit idee had ik ook, echter er staan alweer voor 80 GB aan bestanden(foto's/programma's)
op.
En die bestanden eventjes overpompen naar de c: schijf, en daarna weer terug, duurt me iets te lang.:mad:
Daarom had ik ook gehoopt op een andere manier.

Mvg P

Ik zal in het kort eventjes proberen ui te leggen wat er is gebeurd.
Ik heb een Sata schijf van 200 GB, en een normale IDE schijf van 80 GB.

Nu had ik op de Sata schijf mijn Windows geïnstalleerd staan, en op 80Gb Schijf was mijn data schijf.

Op de 200 GB schijf had ik een extra partitie gecreeerd om Windows Vista op te installeren(Beta).

De opstartsector van Windows XP staat de IDE schijf.(op een of andere manier schrijft Win. die daar automatisch weg.)

Na het weer verwijderen van Windows Vista, kopn Windows XP niet meer booten.
Ook via herstel kreeg ik de bootsector niet opnieuw geïnstalleerd.

En aangezien mijn 80 GB schijf al bijna vol was, dacht ik dus dat het makkelijker was, om de 200 GB schijf als opslag te gebruiken, en de 80 GB voor Windows.

Achteraf gezien, had ik de pc gewoon op kunnen starten wanneer ik de IDE schijf los had gekoppeld.

Ik heb nl een jaar geleden hetzelfde probleem gehad, maar ik dacht er te laat aan.:p
(Ouderdom komt met gebreken hé?)

Jij zoekt ook voor elke oplossing een probleem.:p

Dan zou het moeten kunnen met een Knoppix cd, of in de repair console van de 2e windows installatie, maare, ik kopieër 80 gig. in een minuutje op 5, was je allang klaar geweest.:cool:

Lange Pier zei:
Jij zoekt ook voor elke oplossing een probleem.:p

Dan zou het moeten kunnen met een Knoppix cd, of in de repair console van de 2e windows installatie, maare, ik kopieër 80 gig. in een minuutje op 5, was je allang klaar geweest.:cool:

Mag jij me vertellen hoe jij dat zo vlug kopieer. Hier heeft ie er gisteren om één of andere rede, 4 uur over gedaan.

P4 3.00 GHZ 1GB

patrickt zei:
Mag jij me vertellen hoe jij dat zo vlug kopieer. Hier heeft ie er gisteren om één of andere rede, 4 uur over gedaan.

P4 3.00 GHZ 1GB

5 minuten was ook een beetje gelogen,:cool: beutje stangen,:rolleyes: net geprobeerd, 20 minuten, van SATA naar SATA, maare, lekker belangrijk, not.
Over gebreken, zie mijn handtekening.:p

Maar is het nu opgelost?

Om kort te zijn nee.

Op welke maniier ik ook probeer om het bestand te benaderen en/of te verwijderen, krijg ik een foutmelding.

Zelfs middels register is het niet te verwijderen.

Het bestand staat op "alleen lezen" maar dit is niet te veranderen.

Kan het echt op geen enkele manier verwijderen.

Dus heb ik op de data schijf maar een extra partitie aangemaakt met PM.
Alle data overgepompt naar de nieuwe partitie.(12 minuten :p )

Nu ga ik de D: schijf formateren met de XP cd.

patrickt zei:
Kan het echt op geen enkele manier verwijderen.

Dus heb ik op de data schijf maar een extra partitie aangemaakt met PM.
Alle data overgepompt naar de nieuwe partitie.(12 minuten :p )

Nu ga ik de D: schijf formateren met de XP cd.

Tuurlijk kon je het wel verwijderen, ben ik net achter gekomen.
In de repairconsole de attributen wijzigen, en dan deleten.was idd een zware bevalling.
Enne, 12 minuten?, leugenaar.:p

Lange Pier zei:
Tuurlijk kon je het wel verwijderen, ben ik net achter gekomen.
In de repairconsole de attributen wijzigen, en dan deleten.was idd een zware bevalling.
Enne, 12 minuten?, leugenaar.:p

Had je dat niet eerder kunnen vertellen. :evil: Dit is mosterd na de maaltijd.

Maar goed, het is opgelost.

Enne,......ik lieg nooit(lees zelden)

patrickt zei:
Had je dat niet eerder kunnen vertellen. :evil: Dit is mosterd na de maaltijd.

Maar goed, het is opgelost.

Enne,......ik lieg nooit(lees zelden)

Tuurlijk wel, maar ik hou het graag spannend.:evil: :p
Hoezo liegen, heb ik het daarover gehad, dan?:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan