Kan bestand niet verwijderen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jfris
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jfris

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
Hoi,

Ik heb op mijn PC een bestand staan wat ik niet kan verwijderen. Ik denk dat het komt doordat de bestandsnaam te lang is. Volgens mij mag dat maar maximaal 254 tekens lang zijn en het zou kunnen (ik heb ze niet geteld) dat dit wordt overschreden. Die bestandsnaam bestaat uit letters cijfers en bijzondere tekens en zijn er per ongeluk in gekomen.

Ik kan het bestand wel openen maar als ik het wil verwijderen dan krijg ik de melding dat er niet gelezen kan worden van schijf.

Heeft iemand een idee of een tooltje of iets dergelijks om de bestandsnaam in te korten?
Hernoemen gaat ook niet namelijk.

Het betrefd hier WIN XP Prof maar ik denk dat dat niet uitmaakt.

Nee helaas ook dit helpt niet ik krijg de volgende melding:

"Kan de naam van bestand niet wijzigen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen."

Daarna vraagt unlocker of ik de opdracht na een herstart wil uitvoeren.

Maar het probleem is niet dat het bestand in gebruik is. Ik denk dat je echt een tooltje moet hebben om de 254 tekens barrière te verbreken.

Het tooltje "unlocker" is ook wel handig trouwens, bedankt.

Eureka ik heb het antwoord gevonden op internet. In een topic met de volgende URL

http://www.pchelper.nl/forum/lofiversion/index.php/t33883.html

Open de dos prompt en ga naar de directory waar de probleembestanden zich bevinden.
> Enter dan dir /x /p
> Je krijgt nu de "shortnames" te zien van de onderliggende files en mappen (voor zover er een shortname is uiteraard).

Zie je nu de probleembestanden echt niet staan in de lijst?
Indien wél, gebruik dan het commando DEL of ERASE met de shortname letterlijk zoals hij op het scherm vermeld wordt.

Helaas heeft de persoon zich aangemeld als 'GAST' zodat ik hem niet kan bedanken.

ik had een soortgelijk probleem met snelkoppelingen die ik niet kon verwijderen
Kan de naam van bestand niet wijzigen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.
je zal niet geloven hoe ik het voor elkaar kreeg :
command opstarten en bladeren naar documents and settings
attrib -h -s /D /S
en daarna gingen ze weg
blijft raar werken dat windows

@interal Dit topic is van 2006 nu zes jaar later zal dit probleem wel opgelost zijn.
Haal niet onnodig topics omhoog.
Topics van droe maanden en ouder laat je met rust.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan