Kan bestanden niet openen in Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik wil een aantal bestanden openen van een diskette maar krijg steeds de volgende foutmelding:

de documentnaam of het pad is niet geldig, probeer het volgende : controleer de bestandsmachtigingen voor het document of het station
Zoek het document mbv het dialoogvenster bestand openen
(SVDM2003.jvs)

Ik weet dat .jvs geen geldige Word extensie is , maar diverse andere bestanden op deze diskette met als achtervoeging bv. xxxxx.fax of xxxx.brf worden wel gewoon geopend.

Ik kom hier niet verder mee.

Iemand suggesties?

Hai, :D

Extensies zoals .brf, .fax. jvs zijn meestal een soort van textbestandjes welke programatisch die extensie krijgen.

Dus probeer deze eens met notepad te openen en daarna in Word te plakken. (of eerst de extensie in *.txt te veranderen)

Tevens kun je ze altijd beter lokaal op het bureaublad zetten voor bewerking...met schijfjes gebeuren altijd de meest vreemde storingen..

Succes! :thumb:

1. kan document niet kopieren of verplaatsen naar harde schijf. Krijg dan mededeling dat bestand beschadigd is

2. zodra de extensie gewijzigd wordt naar txt en ik probeer bestand te openen in notepad dan krijg ik de mededeling dat xxxx.txt.doc niet geopend kan worden (hier wordt dus automatisch extensie doc weer toegevoegd)

3. tevens krijg ik een mededeling dat ik chkdsk moet uitvoeren maar ik heb op deze pc windows 2000 en die kent bij start>uitvoeren het commando chkdsk weer niet.

:confused:

Is er geen enkele manier om die bestanden te openen dan? Zijn erg belangrijk namelijk.

Hai, :D

Volgens mij is het A-schijfje stuk en dan houd het volgens mij toch echt op.

Ook het terugveranderen naar extensie doc vind ik erg raar. Staat windows bij jou zo ingesteld dat je altijd de extensies ziet? (Mapopties bekende bestandextensies verbergen uitzetten)

Want in die modus moet je de extensie veranderen.

Ik zie geen alternatieven...wellicht een ander.

Succes! :thumb:

Hier ook Windows2000 maar die kent chkdsk wel.
Eventueel proberen met scandisk. chkdsk is op een gegeven moment veranderd naar scandisk.

Heb je de floppy al geprobeerd te lezen op een andere PC? Kan namelijk ook aan de floppydrive liggen.

Anders kun je ook nog een hier kijken. Misschien heb je genoeg aan de free trial version.

Een andere optie is misschien om het bestand met een hex-editor te openen en vandaaruit te bewaren.
Een freeware HexEditor is hier te downloaden.

succes.

Jan, bedankt!
Ik ga nu eerst een paar dagen naar Barcelona maar zodra ik terug ben ga ik ermee aan de slag op mijn eigen pc. Ik laat nog weten of het lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan