kan bestanden niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanDekker

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Berichten
7
Iemand heeft mij bestanden gestuurd met een voor windows onbekend symbool erin, hierdoor kan ik dit bestand niet meer verwijderen.
Het is het symbool dat wat voor een vrouw gebruikt wordt. Een rondje met een kruisje eronder.
(Ik krijg een png bestandje hier niet ingevoegd, dus maar even beschreven)
De bestanden (overigens 0kb) worden door andere opruimprogjes niet herkend.
 

Bijlagen

  • raar.PNG
    raar.PNG
    8,6 KB · Weergaven: 58
Probeer het in een command box in die map met de opdracht:
DEL *anax*.jpg

Dat verwijderd alle .jpg bestanden met het woord anax in de naam, dus wel even opletten of er niet meer zijn.
 
helaas

Ik kan niet bij een "schone" c:\ prompt komen.
Als ik de commando prompt opstart, kom ik in C:\windows\system32> of C:\users\yuehan>
terwijl het moet zijn C:\users\yuehan\desktop\*anax*.jpg of is dit niet juist?
 
Ze staan dus op je bureaublad.
In die command prompt geef je dan eerst het volgende in:
CD \users\yuehan\desktop

Daarna de DEL opdracht die ik al liet zien.
 
Laatst bewerkt:
stap verder

Bedankt voor je reactie. Ik kom wel verder via cd in de juiste directory, maar *anax*.jpg of *zeeweg*.jpg of *ijsbaan*.jpg worden niet herkend.
 
Ze staan wel op je bureaublad? Probeer deze eens:
DEL 012*.jpg

Die 012 staat nog voor het vreemde teken en anax niet.
 
helaas

Helaas, het wordt niet herkend. Het lijkt wel of het bestand niet bestaat, maar nog wel als "icoon" aanwezig is. Ik heb het ook al geprobeerd met een shredder. Niks helpt.
Dus het lijkt echt op een spookbestand. Nogmaals mijn dank voor je hulp.
 
Als uiterste redmiddel kan je je PC starten met de Ultimate Boot CD:
https://www.ultimatebootcd.com/

Dan krijg je ze zeker weg met 1 van de daarop aanwezige tools.
 
Download en installeer
conemu.png
ConEmu
Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: dir %userprofile%\Desktop\*.*
Je krijgt nu een overzicht van alle bestanden op de gezochte plek.
Lees goed op je scherm welke bestanden worden weergegeven!
Indien ze overeenkomen met onderstaande regels, kopieer en plak deze dan in ConEmu


Typ nu ATTRIB -r -s -h"012b 24 05 2015 IJsbaan zeeweg, ♀ Grote Keizerlibel (Anax imperiator).jpg"
Typ nu ATTRIB -r -s -h"013b 24 05 2015 IJsbaan zeeweg, ♀ Grote Keizerlibel (Anax imperiator).jpg"
Typ nu ATTRIB -r -s -h"014b 24 05 2015 IJsbaan zeeweg, ♀ Grote Keizerlibel (Anax imperiator).jpg"

Typ nu del"012b 24 05 2015 IJsbaan zeeweg, ♀ Grote Keizerlibel (Anax imperiator).jpg"
Typ nu del"013b 24 05 2015 IJsbaan zeeweg, ♀ Grote Keizerlibel (Anax imperiator).jpg"
Typ nu del"014b 24 05 2015 IJsbaan zeeweg, ♀ Grote Keizerlibel (Anax imperiator).jpg"

De bestanden zouden nu verwijderd moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Thanks dorado, but I can't type the symbol for female (circle with cross under it)

Ik werk niet met IE. De bestandjes staan op mijn bureaublad, maar weet niet hoe dat in Purgeie te krijgen en te verwijderen.

Dorado, ik.attrib.PNG je aanwijzingen gevolgd, maar het is niet correct.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tik in de commandbox eens dit in:
del %userprofile%\Desktop\"012b 24 05 2015 IJsbaan zeeweg, ♀ Grote Keizerlibel (Anax imperiator).jpg"

De regel hierboven kan je kopiëren en dan in de commandbox plakken door er met rechts in te klikken en dan te kiezen voor plakken. Druk daarna op de Enter toets.

Asl dat werkt kan je de pijl omhoog indrukken om het commando terug te halen en ga je met de pijl naar links tot de cursor op de b van 012b staat. Druk dan op de Backspace toets zodat de 2 weg is, tik een 3 in en dan weer op Enter. Hetzelfde kan je dan doen voor 014b.
 
Laatst bewerkt:
Dorado, ik.Bekijk bijlage 237971 je aanwijzingen gevolgd, maar het is niet correct.
Voordat je bovenstaand commando uit kan voeren, moet je eerst onderstaand commando kopiëren en plakken:(oftewel uitvoeren):
cd "%userprofile%\Desktop"

Kijk ook of het laatste advies van edmoor soelaas biedt.
 
@Dorado:
De opdrachten die je liet uitvoeren zijn op zich goed, maar de bestandsnaam moet tussen " tekens.

@JanDekker:
In een command box krijg je dat ♀ teken door de linker ALT toets ingedrukt te houden terwijl je op het numerieke toetsenbordje 12 intikt. Laat dan de ALT toets los en zal je zien dat het ♀ teken er staat. Maar kopiëren van plakken van die regel in #14 is een stuk minder werk dan het helemaal in te tikken.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het goed gedaan maar hij zegt dus dat het bestand daar niet werd gevonden. Weet je zeker dat ze op je bureaublad staan?
Doe in die map eens dit: DIR 01*.jpg
En laat hier het resultaat zien.
 
Laatst bewerkt:
The trick is to delete the file using its short name. To discover the short name, open a command line window, and type DIR /X. This will show you two names for the zero byte file--the normal one and a "short name" that consists of the first 6 letters of the file name, a tilde (~), and a number. Now use DEL with the short name.

Probeer dit eens.
 
volgende stap

@edmoor @lange pier.
dir.PNG
dir2.PNG
Zie hier de resultaten.
Ik herinner me nu dat het "restanten" zijn van een originele jpg, die wel gewoon verwijderd konden worden.
 
Die was alleen voor @edmoor, ik gaf die met de korte file naam (dos), die met een tilde.
 
Het blijft vreemd. Hoewel je de opdrachten allemaal prima uitvoerd kan ik, als je dat wil, er ook wel even via Teamviewer naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan