Kan besturingssysteem niet laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymond-hubertu

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Berichten
744
Beste helpmij'ers,

na wat problemen op nieuw partities aangemaakt met fdisk, geformateerd en geboot met xp-cdrom. Setup kopieerd keurig de installatiebestanden maar geeft na het opnieuw opstarten de melding: "Kan besturingssysteem niet laden"
Weet iemand wat te doen want niets helpt?
 
dus is de installatie niet goed gegaan.
start op vanaf cd rom en formatteer en installeer via de cd van xp.
Je formateerd alleen de C schijf maar dat is voldoende.
 
Paar keer gedaan, dan gaat xp na het formateren de installatiebestanden kopieeren en opnieuw opstarten, hierna gelijk de melding dat het besturingssyteem niet geladen kan worden. Ik zit zelf aan de schijf te denken, deze is net twee weken oud, twee weken geleden geinstalleerd echter na een week goed werken de melding "verify dmi pool" of iets in die geest.
 
"Verifying DMI Pool Data"

This can happen for one or more of several reasons: (1) the boot files on your hard drive are corrupted. (2) the settings for your hard disk drive in the CMOS are incorrect. (3) the order of the boot devices in the BIOS is incorrect. (4) the BIOS is corrupt or has some incorrect setting. (5) there are loose connections to your hard drive. (6) the disk drive has gone bad.
 
Ja, die is master. Ik ga morgen alles eens van mobo af aan opbouwen. Ben op dit moment bezig met W98 installatie, althans het formateren van de schijven dmv de 98 cd en dat gaat aardig, ik blijf het proberen.:confused:
 
Zou je met Everest een snelraport hier willen plaatsen?

Denk namelijk dat het een geheugen probleem is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan