kan bijlage met .wmv niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klappe

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2001
Berichten
44
Als ik mailtjes met bijlages krijg, krijg ik de melding, er is voor deze bewerking geen programma aan dit opgegeven bestand gekoppeld. maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratie scherm Maar ik kan niets vinden in het configuratie scherm wat hier op lijkt, wie kan mij hier over inlichten, wat doe ik fout.

Mvrg, H.J.Klappe
 
Als ik mailtjes met bijlages krijg, krijg ik de melding, er is voor deze bewerking geen programma aan dit opgegeven bestand gekoppeld. maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratie scherm Maar ik kan niets vinden in het configuratie scherm wat hier op lijkt, wie kan mij hier over inlichten, wat doe ik fout.

Mvrg, H.J.Klappe

Waarschijnlijk beschikt de comp. niet over de juiste codecs. Downl. het K-Lite Codec Pack en install. het.
Daarna het genoemde bestand opslaan en afspelen met WMPlayer.

Grtz.
 
.wmv zijn WindowsMediaVideofiles die door de windowsmediaplayer perfect kunnen afgespeeld worden zonder dat je andere codecs zou nodig hebben.

In dit geval blijkt de extrensietoewijzing te ontbreken, je kan dit op twee mogelijkheiden oplossen.

1. ga naar je verkenner, klik op extra en dan op mapopties, hier kies je het tabblad Bestandstypen. Hier kan je dan de extensie .wmv opzoeken en terug aan windowsmediaplayer koppelen.

2. open je windowsmediaplayer, klik op extra en vervolgens op opties, ook hier heb je een tabblad Bestandstypen. Klik hier op Alles selecteren en dan op OK

De tweede optie vraagt geen opzoekwerk, gaat heel rap, maar zet alle audio- en videoextensies naar WindowsMediaplayer, dit zou je kunnen voorkomen door hier gewoon een vinkje bij deze extensies te zetten die je door WindowsMediaplayer zal willen afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan