Kan bios niet bereiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo,

Ik heb een Lenovo Z70-80 laptop. Nu wil ik met Hirens BootCD opstarten
maar dit lukt echter niet want mijn laptop negeert de bootable cd.
Ik heb al gekeken maar zie geen toets die aangeeft waarmee je een opstartapparaat kan selecteren.
Tevens kan ik de bios niet bereiken om de opstartvolgorde te wijzigen.

Wie kan mij helpen?

Mvg,

gast0685

Bedankt voor de tip maar ik zie nu in de bios noch in het bootmenu het dvd-station dus kom nog altijd niet verder...

CD zit wel in het device?
En waarom wil je die CD opstarten? welke problemen heb je?

En de ISO is wel als IMAGE gebrand?

Pier, al zit er geen ISO in dan nog moet je het station kunnen selecteren in de Boot Sequence.

De cd zit in het station. Ik wil met HirensBootCD een partitie proberen te benaderen die ik niet geformatteerd krijg onder Windows

Niet te lezen waar die partitie van of voor is, hoe komt die daar?

Eerst verwijderen en een ntfs partitie zal we lukken.

Ik zal het even uitleggen: ik heb een aantal programmaatjes met bestanden van vroeger. Deze programma's
zijn niet compatible met windows 10. Ook niet met een veranderde instelling. Ik probeer dus een partitie te maken zodat ik daarop
een eerdere Windows-versie kan installeren en daarmee de bestanden uit de programma's kopieren naar de vaste schijf. Echter als
ik de partitie wil formatteren doet hij dat dus niet.

Ik ga er nog op een rustig moment van het weekend naar kijken. Het gaat trouwens niet om spellen
maar om cd-roms met foto's e.d. Ik heb ook al VmWare geprobeerd maar die sloeg af. Ik laat het weten als het gelukt is.

Update: ik heb inmiddels ontdekt dat de mappen met bestanden verborgen waren op de schijf. Door verborgen mappen tonen in te schakelen heb ik
de bestanden eraf gehaald. Scheelt weer een hoop omwegen. Ik hoef de bios dus niet meer in en geen partities formatteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan