Kan bios niet meer benaderen na te hebben gekozen voor "UEFI Boot"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisjuhh

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Beste koningen en koninginnen,

Een aantal dagen terug heb ik een Toshiba laptop aangeschaft. Hier stond een preinstall van windows 8.1 op. Na het toch een kans te hebben gegeven besloten om toch maar W7 erop te zetten. Ik kwam er al snel achter dat de laptop dus gebruikt maakte van UEFI (was nog niet eerder bekend hiermee ).

Na veel pijn en moeite en uren lang te googlen hoe je dan toch windows 7 installeert op een laptop met UEFI was het me gelukt. Om W7 te installeren heb ik dus gekozen voor CSM boot en Secure boot "uit" om alles te laten werken. Alles deed het ook prima. Behalve mijn usb poorten herkende hij niet dus ik dacht slim te zijn en navigeerde naar de BIOS en koos weer voor UEFI boot en liet de laptop opnieuw opstarten.

Grote fout dus en kreeg gelijk de melding: "No bootable device -- Please restart system".

Natuurlijk dacht ik van nou dan zet ik hem weer gewoon terug op CSM boot maar ik kom met geen mogelijkhei terug in de BIOS of UEFI. Welke toets ik ook indruk komt het riddeltje "No bootable device -- Please restart system.

Ik heb de volgende laptop:

* Toshiba Satellite L50D-B
*AMD A8-6410 APU
*Serienummer: 5F228814C
*Insyde BIOS/UEFI

Weet iemand wat ik moet doen om weer in de BIOS te komen of wat er moet gebeuren om het op te lossen?

Alvast erg Bedankt!

Laatst bewerkt:
Verplaatst van Win 7 naar deze sectie die mogelijk beter aansluit bij je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan