Kan BIOS niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jix

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Berichten
22
Hallo allemaal,

Ik krijg sinds vanmiddag een foutmelding met:

unmountable_boot_volume

Opstarten met veilige modus werkt niet, eigenlijk niets werkt de laptop (Toshiba Satellite Pro M30) start telkens weer opnieuw op en sluit zich weer af.

Ik heb erg haast aangezien ik voor morgen sommige bestanden nodig heb.

Ik heb erg veel rond gezocht op het net maar kwam niet tot een oplossing.

Ook kan ik mijn BIOS niet vinden bij mijn andere laptop staat er gewoon welke toets ik moet indrukken om in de BIOS te raken, heb verscheidene sites geprobeerd maar geen resultaat. Ik moet namelijk in de BIOS komen om een recovery proces te ondergaan via een CD van WINXP SP2 (de laptop is SP3).:confused:

Alvast heel erg bedankt,

Jix
 
gewoon wat knopjes proberen voor bios? bij mij is het F2, probeer wat functie knoppen en del enzo anders opstarten met windows CD miss helpt dat anders herstellen of hardeschijf eruit en met usb ofzo aansluiten op andere pc.
 
Ik heb echt alle knopjes gedrukt maar echt niets werkt, alleen F5 en F8 zorgt dat ik naar probleemoplossing en geavanceerde opstartopties van Windows ga.

Heb het met een CD opgestart maar het reageert niet aangezien ik de optie daarvoor in de BIOS aan moet schakelen.

Dankje voor je reacte
 
ga anders eens langs bij de winkel waar je hem hebt gekocht, of bel met helpdesk ofzo. misschien hebben zij een idee.
 
Ik heb het tweedehands gekocht, en is nu ongeveer minstens 3-4 jaar oud. Denk niet dat ze willen helpen in een winkel, ik kan het wel even langsbrengen bij een reparateur maar heb morgenochtend al een word bestand nodig voor school..echt jammer:confused:
 
je kan de HDD eruit halen. weet niet of je externe case ofzo hebt om aan te sluiten op andere pc
 
Je bedoelt de cd drive?

En hoe gaat dat precies ik heb nog een andere laptop, kan ik het ermee verbinden?
 
nee. ik bedoel de harde schijf. die kan je eruit halen en dan in je andere laptop stoppen als tweede schijf. die opstarten en dan kan je er wel weer bij.
 
hmm, dus hele laptop uitelkaar schroeven en de HDD eruit halen? Is dat niet een beetje te riskant/moeilijk? En zijn daar handleidingen voor te vinden?

De laptop die het doet die moet dus ook open gemaakt worden toch om HDD te vervangen?

Dankje voor je snelle reacties btw
 
ja, je kan die oud die oude laptop in de andere doen. gewoon als extra hoeft hem niet te vervangen.

http://www.computerforum.be/hardware/1641-hoe-laptop-hardeschijf-vervangen.html

hier gaat het over vervangen maar er staat hoe je hem eruit moet halen en dan kan je dezelfde stappen volgen om hem in je andere laptop te doen alleen moet je niet de harde schijf die nu in je andere laptop zit eruit halen want dan doet die het waarschijnlijk ook niet meer. misschien ligt het aan de laptop en doet die het daar wel op. zou je kunnen proberen maar ik zou eerst de bestanden eraf halen. heb je dat iig klaar. xD
 
Zal het proberen, in ieder geval toch bedankt.

Wel raar dat ik niet in BIOS kan, als iemand dit weet graag even reageren :(
 
Ik weet eigenlijk wel een heel klein beetje zeker dat het de esc of del is. Druk je wel vroeg en lang genoeg?
 
Jazeker, heb het minstens 5 keer tot nu toe vanaf het begin geprobeerd.
 
Ik heb de HDD eruit gehaald en in de andere laptop gedaan, alleen start deze laptop dan niet weer opnieuw op omdat het een andere zgn. operating System heeft.

Ik weet ondertussen wel hoe ik in de BIOS kom, F2/F12 *heel vroeg drukken*.

Maar als ik een hersteloptie doe, blijft het vast zitten bij:

C:\>

En doet hij verder niets.

Als ik het via veilige modus of een andere probeer dan krijg ik een fout :

Unmountable_boot_volume

Weet geen raad meer:confused:




EDIT: Heb op het zelfde moment CHKDSK /r getypt en op enter gedrukt, hij doet het nu weer..

Bedankt voor jullie hulp!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan