kan C: niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnit

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
121
hee,
ik heb een oude computer met een hoop zooi erop. ik wil hem formatteren zodat ik hem weer kan gebruiken. er zit XP op. ik heb niet zo'n diskette die je erin moet doen voor het opstarten dus die heb ik gedownload. Nu als ik hem erin doe en de computer opstart gaat hij werken en kom ik uiteindelijk uit bij A:\>. dan moet je daarachter "format C: /s" typen. als ik dat doe krijg ik een foutmelding: insufficient memory, format terminated. daarna heb ik ook nog format c:, format c, format c /s enz. geprobeert, maar dan is de parameter niet correct.Ik heb ook iets gelezen over een progje Killdisk ofzo. zou dat beter werken? het systeem is een nfts, dus GEEN FAT32. kan iemand mij helpen?
alvast bedankt voor het meedenken en helpen!
met vriendelijke groet, Merijn Rijk
 
Laatst bewerkt:
wat wil je er weer opzetten?
als dat win xp is
dan opstarten met win xp cd en opgegeven moment partitie verwijderen ,weer aan maken ,formateren en win installen
 
ja ik wil XP er weer opzetten
maar zou je even iets duidelijker kunnen uitleggen wat ik dan moet doen in stappen?
Ik heb hier nog geen ervaring mee;)
alvast bedankt
 
dit gaat wel lukken denk ik. akvast bedankt, je hoort nog of het is gelukt!
Gr. Merijn
 
nou, het is dus niet gelukt. als ik de win xp cd erin deed gebeurde er niks en startte hij gewoon op. toen heb ik via killdisk een floppie gemaakt en daarmee de harde schijf "erased". nu doe ik de win xp cd erin en start opnieuw op en dan staat er "fout tijdens laden van besturingssysteem." ik kan nog wel bij zo'n menu komen (F2) met Bios utility ofzo. ik zou niet weten wat ik nu moet doen..
 
Ga eens naar je bios en zet de opstartvolgorde eens goed ;) grote kans dat de sataschijf (harde schijf) boven de cdrom staat.
Wat er dan gebeurd is dat de BIOS gaat kijken wat is eerst: ah een harde schijf, die zie ik dus die start ik op, verder doe ik niks.
 
hee,
ja dat was idd het probleem, iig bedankt voor de moeite!!
Mvg. Merijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan