Kan camera niet aansluiten op alle computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

winchris

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Beste leden,

Ik zit met een heel raar probleempje. Ik heb een digitale camera Olympus Fe-170. Gisteren wilde ik een aantal foto's op mijn computer zetten, maar dat lukte mij niet.

Ik sluit de USB aan en druk bij de camera op PC. Ik krijg vervolgens het windows geluidje (Device connected) te horen en onderin komt te staan Stuurprogramma instaleren. Maar na een paar seconden krijg ik het disconnect geluidje te horen en staat onderin dat stuurprogramma niet geinstalleerd kon worden omdat het apparaat is los gekoppeld. En vervolgens blijft het disconnect geluid zich eindeloos te herhalen zonder iets te doen.
De computer geeft nu niet meer aan dat er een apparaat is verbonden, maar krijg wel steeds het disconnect geluidje achter elkaar te horen.

Nu heb ik een laptop waar ik het ook op wilde proberen. Daar werkte het perfect zonder problemen. Ook heb ik meerdere computers getest. Ik heb in totaal 4 computers/laptops waar die het niet op doet en 2 computers/laptops waar die het wel doet.

Alle computers draaien op Windows 7. Ook heb ik een ander kabeltje gebruikt.

Weet iemand waarom ik hem op een aantal computers niet kan aansluiten?

Alvast bedankt!

zit er ook geen geheugenkaartje erin zoja stop die eens in een kaartlezer

Er zit een XD geheugenkaartje in en daar heb ik helaas geen ingang voor op me kaarlezer.

Er zit meestal een CD bij de camera, wellicht dat dicht eerst geinstalleerd kan worden. Wat voor PC betreft het die niet reageert? (Win XP/Win Vista/Win 7)?

Heb de cd geinstalleerd, maar daar staat alleen een programma op van Olympus ook daar geeft hij aan dat het apparaat niet is aangesloten.

Alle computers waar ik hem op getest heb draaien op Windows 7.

maar je hebt geen kaartlezer met de kaartlezer kan hij alles lezen en schrijven dus ook met de xd kaart

Al geprobeerd op een andere USB poort ?

Hier hebben we wel eens iets soortgelijks aan de hand gehad.
Achteraf bleek dat je het USB stekkertje nog net een fractie van een milimeter verder in je PC moest drukken.

Groeten Marcel

als je tot nu toe alleen aan de voorkant van je pc geprobeerd heb, raad ik je aan om hem eens in de achterkant te pluggen. Waarom dit zou werken weet ik niet, ik weet alleen wel dat dat mij al vele malen geholpen heeft.

Ik heb zojuist alle USB poorten geprobeerd. Voor kant en achterkant.
Wat me wel opvalt is dat ik nu alleen maar het connect en dan het disconnect geluidje hoor en daarna is het stil.

maar je hebt geen kaartlezer met de kaartlezer kan hij alles lezen en schrijven dus ook met de xd kaart

Mijn kaartlezer ondersteund geen xd kaart. Ik ben eigelijk niet van plan om een apparte kaarlezer te kopen hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan