Kan camera niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Ik heb de Fujifilm 602Z gekocht. Fantastische camera. Ben nog steeds aan het spelen en kan er al wat mee. Nu echter het volgende. Ik kan vanuit mijn fotoprogramma's de camera niet openen. Ik krijg elke keer een foutmelding dat ik de conncectie moet checken. Ik werk met XP pro. In de taakbalk wordt de camera wel herkend, en ik kan de foto's ook bekijken en in een programma opslaan, maar ik kan niet vanuit het fotoprogramma werken. Wie (her)kent dit?

Laatst bewerkt:
http://www.symantec.com/winfax/

ik weet niet welke versie je hebt? maar heb je al ook gekeken, bij support van symantec? ik ben niet op de hoogte, met deze software, maar normaal gesproken moet natuurlijk je camera kunnen openen, in je software.
ik kan dit ook in mijn software, die meegeleverd is met mijn kodak camera!

blacksheep, wordt er geen foutmelding gegeven, als je de camera probeerd te openen in de software, de foto,s kan je wel in je software,opslaan?

Ja.

Connection Error
Please check de connection and e camera settings.

Nu de connection is USB en de camerasettings is DSC USB. Dat is de correcte setting.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een beetje uitgeprobeerd raak. Het gekke is dat ik de camera in de hardware niet terug kan vinden, terwijl hij wel in de taakbalk als zodanig is herkend.

het is namelijk zo blacksheep, dat wanneer ik m,n camera aansluit,hij ook gelijk wordt gezien, ik heb win xp home, ik weet niet welk besturingspr jij hebt maar als m,n camera aangesloten is dan wordt hij ook herkend, door windows, maar hij staat ook niet bij de hardware, ik heb ook geen driver hoeven installeren, maar hij komt wel te staan bij deze computer. haal ik m,n camera eraf, van de usb dus is hij natuurlijk weer weg in mijn computer. heb jij de camera wel geinstalleerd met de meegeleverde software van de camera? of was deze ook plug and play? staat er wel een driver? in windows systeem32 ? het is ook belangrijk om eerst de camera te installeren voor dat je de camera software installeerd. beetje uitzoeken meestal! verder zou ik het ook niet zo snel weten? als dit niet lukt.

Joyce lees dit even, gaat over een update die je moet uitvoeren.

Seeburg,

Heb xp pro. Als ik de camera aansluit wordt deze door de computer herkend. Alles werkt, geen enkele probleem. Alleen kan ik de camera niet vanuit het fotoprogramma benaderen. In de bijgeleverde info staat dat ik eerst de software moet installeren, alvorens de camera wordt geinstalleerd. Ik zie dit ook in de diverse informatie.

Michel,

Gedownload, geïnstalleerd, en...........lauw loenen. Het werkt nog steeds niet
Ik begin boos te worden;) :mad:
Maar bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Joyce heb je die hele pagina gelezen van die link die ik je gaf. Daar wordt nl. deze fout "Connection Error
Please check de connection and e camera settings." ook beschreven. En de oplossing zou moeten zijn;

Na het correct, precies volgens de gebruiksaanwijzing, installeren van de camera USB Driver verschijnt de camera als nieuwe verwsselbare schijf op de computer wanneer de camera wordt aangesloten en aangezet.
Op deze nieuw verschenen schijf vindt u eerst de map DCIM, daarin de map100_fuji en daarin de in de camera op de mediacard opgeslagen foto's. Met een fotobewerkingsprogramma kunt u de foto's uit de laatste map gewoon openen. U kunt ook alle foto's selecteren en naar een plaats op de harde schijf slepen.

Dat kon ik al vanaf het begin doen Michel, maar het gaat om het volgende. Het moet mogelijk zijn de camera op de computer aan te sluiten nadat je je fotoprogramma hebt geopend. Dus bijvoorbeeld Adobe. Als ik dan foto's wil importeren dan moet ik dat rechtstreeks vanuit de camera kunnen doen. Dus vanuit je fotoprogramma, open je de camera en importeer je de opnames die op je opslagmedium staan. Die connection werkt niet en volgens andere Fujifilmcamera-eigenaars is dit wél mogelijk. Daar ligt mijn probleem. Niet bij het niet kunnen bekijken c.q. opslaan van de opnamen.

Joyce

Met behulp van de helpdesk van Fujifilm is het probleem opgelost. Bedankt iedereen.

Geplaatst door blacksheep
Met behulp van de helpdesk van Fujifilm is het probleem opgelost. Bedankt iedereen.

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het probleem was!
zou je dit samen willen vatten? thanks!:)

Sluit de camera middels de usb-kabel aan op de computer. Open de camera, d.m.v. weergave. Ga naar het fotoprogramma en en klik via bestand op "open file". Zoek in deze computer en dubbelklik op de hard disk in mijn geval I. Je komt dan in de map DCIM open die map en klik op 100 Fuji selecteer alle foto's die je wilt importeren en geef enter. Je foto's worden dan door het fotoprogramma geïmporteerd. Het is dus niet zo dat je op de fotocamera moet klikken, maar duidelijk via het bestand. Daar was ik zelf dus nooit opgekomen omdat het voor mij logisch leek, als je de camera had aangesloten, dat je de foto's via het pictogram van de digitale camera kon importeren.

Weer iets geleerd :)

Geplaatst door blacksheep
Sluit de camera middels de usb-kabel aan op de computer. Open de camera, d.m.v. weergave. Ga naar het fotoprogramma en en klik via bestand op "open file". Zoek in deze computer en dubbelklik op de hard disk in mijn geval I. Je komt dan in de map DCIM open die map en klik op 100 Fuji selecteer alle foto's die je wilt importeren en geef enter. Je foto's worden dan door het fotoprogramma geïmporteerd. Het is dus niet zo dat je op de fotocamera moet klikken, maar duidelijk via het bestand. Daar was ik zelf dus nooit opgekomen omdat het voor mij logisch leek, als je de camera had aangesloten, dat je de foto's via het pictogram van de digitale camera kon importeren.

Weer iets geleerd :)
bedankt blacksheep, ik zet hem in m,n favorieten, je weet nooit of er nog eens een vraag over komt?:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan