Kan cd niet lezen! (speler 'tikt')

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaans

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Beste mensen,

Ik zit nu letterlijk met mijn handen in het haar (knap dat ik nog kan typen!). Een probleem met mijn 0,5 jaar oude Packard Bell laptop: Athlon XP 2800+, 512 Mb, 40GB, Win XP Home, DVD-RW. Deze laatste doet erg moeilijk, hij kan in principe alles lezen. Nu heb ik net de cd gekocht van het spel: Elder scrolls III: Morrowind. Deze wil hij niet lezen, hij laad, tikt en dit doet hij 3x waarna hij stopt. Hij kan de cd niet lezen, in Win XP verkenner staat ook vermeld dat er niks in het station bevindt. in Dos kan de cd ook niet gelezen worden. Ik terug met deze cd naar de winkel, in 3 computers uitgeprobeerd; hij werkte en installeerde zich in alle 3 de computers. Ook op mijn vaste computer wilde hij prima installeren. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb echt geen flauw idee.. Petje af voor diegene die mij hieruit kan helpen..

Groeten,

T'jongens. het is weer eens een Packard B(H)ell.
Vermits de PB nog maar een half jaar oud is, ga even terug naar de leverancier, neem je cd mee van het spel, en laat ze daar even proberen.

Heeft ie dat ook bij andere cd's?
Ik heb hetzelfde ooit gehad bij mijn Cd speler in mijn stereo..

De oorzaak: vuile lens van de laser. De oplossing: even met een wattestaafje eroverheen en het werkt weer perfect..

Welk type notebook heb je ?
Wat is het serienummer van je notebook ?
Welk type cd speler steekt er in je notebook ?

Type notebook: E1280, Packard Bell...
Serienummer gelieve prive te houden (hiermee kan men namelijk inbellen e.d. dus voor kwaadwilligen niet erg slim).

Alvast bedankt!

Verwijder hem eens onder hardware en laat windows hem eens opnieuw installen.

Momenteel is hij mee met de Packard Bell service.. Jeetje die is echt slecht! Het koste me veel moeite om de laptop op te laten halen, terwijl dit toch echt onder de garantie valt... We zullen zien, ik laat het nog weten!

Mooi, laptop terug gekregen met een harde schijf formattering! Lekker is die service, had ik zelf ook nog wel kunnen doen. En ja hoor, de cd wil nog steeds niet werken. Weer 1,5 uur met de helpdesk aan de tel. gezeten (a E0,15 p/m). Weer dachten ze aan een software matig probleem.. pfffff..... Dit was het dus niet, waarop ik terug belde en deze aardige helpdesk medewerkster vertelde mij dat ze mijn laptop niet kwam ophalen :evil: .. Ik zag het als een achteruitgang van mijn laser, zodat ik over 1 jaar (wanneer mijn garantie voorbij is) de dvd-rw niet meer kan gebruiken. Zij zag het meer als een anders afgestelde laser dan de (12!) computers/laptops waarop ik de cd heb geprobeerd... Tja daar zit je dan met de Packard bell. Ik wil deze fabrikant nu niet af staan te schilderen, maar wel even mededelen aan al die dit lezen, dat mijn ervaring echt zéér slecht is geweest met hun service/helpdesk/reparatie etc!. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!!

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan