Kan chipset niet installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

c_@_pone

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Hallo, ik heb een vraag(je).

Ik heb een heletijd geen onderhoud aan mijn andere pc gehad en daardoor is hij misschien ook wel wat verwaarloosd.
Ik had hem opnieuw geinstalleerd met windows XP SP2 en alles leek opgelost, totdat ik na 2 dagen een rare melding kreeg namelijk bij elke .exe bestand: <naam>.exe is geen geldige win32 toepassing. Ik dacht nou misschien iets fout gegaan of een virusje, ik alles nagekeken en niks kunnen vinden. toen heb ik uiteindelijk besloten om de pc weer opnieuw te installeren, en toen begon het gedonder.

voordat ik verder ga zou ik even de specificaties van mijn computer bekend maken:

Amd athlon x2 3800+
2 gb ddr/ram
80gb s-ata hd
asus a8n-sli moederbord
Nvidia geforce 7800gt (256 mb)
(als jullie nog andere info nodig hebben vraag maar)

Ik had hem dus opnieuw geinstalleerd en toen ik mijn drivers wou gaan installeren van o.a mijn chipset (Nvidia) gaf hij aan met een "deinstallatie" bezig te zijn, dus ik liet hem maar lopen en toen na 10 tot 20 seconden gaf hij aan; Geen bestanden meer.
dus ik dacht, nou hij is klaar, dus ik weer setup uitgevoerd, maar hij blijft de zelfde routine herhalen! (deinstallatie -> geen bestanden meer)
ook ben ik niet in staat om mijn video-kaart te installeren, met de installatie lijkt alles te kloppen, maar het scrollen met internet etc blijft traag (en dat gaf na veel zoeke op het internet) aan dat de drivers van je videokaart niet zijn geinstalleerd. ik heb ook geprobeerd om via hardware zoeken via configuratiescherm -> hardware, de videokaart te installeren (hardware zoeken, videokaart selecteren, niet met internet connectie maken, "ik wil zelf kiezen") maar dan geeft hij aan; kan Nvidia 7800gt niet installeren, Parameter is onjuist

Kan iemand mij helpen met dit vaage probleem?

Wel eerst gereboot?
En welke versie drivers probeer je te installeren? van de driver cd?

Heb je ook eerst alle updates binnengehengeld met SP2 en .Net Framewordk 2.0?

Ik heb gereboot, nog niet gekeken naar alle updates van sp2 en net framework 2.0 ook nog niet geinstalleerd.

zou dit de oplossing kunnen zijn?

*edit* Ja ik installeer de drivers vanaf de cd

*edit edit* maar ik denk dat het ook niet zoveel nut kan hebben, want als ik de pc opnieuw heb geinstalleerd geeft ie gelyk aan dat (waar de chipset drivers zou moeten voor zorgen) niet geinstalleerd kan worden door een of andere duistere reden

Laatst bewerkt:
Misschien zitten er driverupdates bij voor die nVidia chipset, die Framework heb je niet zo nodig voor de videokaart maar voor die chipsetdrivers weet ik dat niet.

Overigens kun je ook via apparaatbeheer de drivers installeren, vanaf de gele vraagtekens en verwijzen naar de map waar de uitgepakte drivers staan, dan heb je de inf files nodig, ook via de laatste is het mogelijk.

Dit zijn de laatste van de Asus site.

Je dient inderdaad eerst de chipsetdrivers werkend te krijgen alvorens je de rest kunt installeren, de busdrivers zullen eerst moeten werken.

Ik heb niks gedaan, alleen 1x in setup gegaan maar niks veranderd.
Nu krijg ik opeens loading FreeDOS FAT KERNAL GO! dan vraagt ie of ik vanaf cd-rom wil starten wat ik niet doe dus ik laat em lopen dan krijg ik dat je hem in veilige modus kan opstarten etc maar wil normale windows, dan krijg ik fractie van een seconde het windows laadschermpje dan een blauwe flits en dan reboot ie.. enig idee hoe dat nou weer kan?

Nou, gaat lekker, die melding krijg je als je een freedosflop hebt gebruikt, weet ook niet hoe je eraan komt.

Je kunt ook in het opstartmenu voor "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" kiezen.

En ook voor de laatst werkende configuratie, doe eerst deze en dan de bovenste.

Of begin helemaal overnieuw.:)

Die win32 toepassing kun je repareren door dit progje te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt om erdoor te komen met "laatst werkende configuratie" maar dit wekt bij mij wel een beetje het vermoede dat het niet zo goed gaat met de pc.
Ik zou de asus driver die je hebt gepost gebruiken, kijken of hij het dan doet

De installatie van de chipset-drivers is gelukt.

Ik heb het volgende gedaan:

start -> uitvoeren -> regedt32 -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Nvidia coorporation verwijderd.

Nu installeerde de software van de cd WEL, maar nadat ik gereboot heb krijg ik dit:

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd
er is een probleem met de installatie van deze hardware:
NVIDIA nForce (tm) RAID Class Controller

Er is een fout opgetreden tijden het installeren van het apparaat

De installatie bron voor dit product is niet beschikbaar.
Controleer of de bron bestaat en of u toegang tot de bron hebt.

Klik op voltooien als u de wizard wilt sluiten.

Dit behoord de chipset drivers toch ook te dekken? of zie ik dat nou verkeerd

Heb je in de bios iets van raid op enabled staan? voor de IDE of SATA?

Wat staat er in apparaatbeheer bij de scsi/raid controllers?

bios is gewoon via setup toch?

Bij apparaat beheer SCSI en RAID controllers een "onbekend apparaat"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan