Kan computer niet formatteren. (kom ook niet in dos, win98 cd lukt niet, f8 helpt nie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas Bijleveld

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Het is een nieuw probleem ten opzichte van mijn eerdere post. Ik heb nu met een andere pc te maken en met de win98 opstart cd doet ie niks, werkt wel op andere pc's en windows installatie cd's worden wel geboot. Bij F8 drukken krijg ik een heel menu maar geen dos modus optie. Ik heb een andere windows versie erop gegooid om te kijken of hij het dan wel wilde doen maar zelfde probleem. (was eerst home, nu pro) De pc is gigantisch traag, niet voorruit te branden. Bij nieuwe windows installatie formateert hij alleen de oude windows niet de rest. Ik wil een volledige format uitvoeren en met een schone lei (of lij?) beginnen. Heb uiteraard gewoon officiele cd's. Heb alles wat ik nodig heb allang gebacked-up dus maak je daar geen zorgen over, hij moet gewoon helemaal leeg. Wie heeft er een oplossing?

1. SATA of SCSI schijven worden in Windows98 niet ondersteund, dus ook niet bij een opstart-diskette. Dus heb je dergelijke schijven, dan zul je wat anders moeten bedenken.
Overigens ondersteunt XP zelf geen SATA schijven en maar maar enkele basis SCSI controllers.
2. Je zou kunnen proberen met een ubuntu livecd met de daarin aanwezige GpartEd (instructies hier) je harde schijf te formatteren. Natuurlijk wel uitkijken dat je de partities op de juiste schijf verwijderd, trek desnoods alle andere (externe) schijven even los.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan